3 jaar Leapforce: Waarom we best een beetje trots op onszelf zijn

De tijd vliegt! We kunnen bijna niet geloven dat Leapforce alweer drie jaar bestaat. Toen we in 2018 ons bedrijf startten, hoopten we op continue groei, interessante projecten, leuke klanten en een gepassioneerd team. En laat dat nu precies zijn wat we gekregen hebben? ‘Gekregen’ door keihard werken, natuurlijk.

Leapforce kantoor

2020 was een speciaal jaar voor ons. Terwijl de wereld op z’n kop stond, mochten wij een heel bijzonder moment vieren: In ons derde boekjaar door de grens van 1 miljoen omzet! Dit was een mijlpaal waar we een lange tijd naartoe hebben geleefd. Het was dan ook bijna onwerkelijk om deze prestatie met z’n allen, online weliswaar, te vieren.

Leapforce by the numbers

Verder mochten we ook dit jaar weer diverse fijne collega’s in ons team verwelkomen, kregen we de leukste kansen van zowel nieuwe als oude klanten en werden we steeds beter zichtbaar op zowel Google als social media. Onszelf growth hacken is een succes!

Drie redenen waarom we best een beetje trots zijn

De mooie groei die jullie in de bovenstaande infographic kunnen zien is er zeker een om trots te zijn. Maar weet je wat ons nog net iets trotser maakt? De cijfers die we online tegenkwamen. Een consistente groei en een succesvolle derde verjaardag is voor een start-up namelijk nog helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Wist je bijvoorbeeld dat:

1. Het grootste deel van de start-ups de 1 miljoen omzet per jaar nooit haalt?

Dit lazen we in een blog van David Cummigs, waarin hij refereert naar het bekende boek Scaling Up van Verne Harnish. Volgens Harnish haalt 94% van alle start-ups de 1 miljoen per jaar nooit. Het boek is al wel een paar jaar oud, dus dit percentage zou inmiddels anders kunnen zijn. In essentie zal het waarschijnlijk niet veel verschillen, dus we zijn dankbaar dat we bij de paar procent horen die het wel is gelukt.

2. Ongeveer de helft van de start-ups het vierde jaar niet bereikt?

In een artikel van Review42 lazen we dat in Europa zo’n 50% van de start-ups jaar 4 niet haalt. Problemen met de cashflow, te weinig marktkennis en gefaalde samenwerkingen lijken veelvoorkomende redenen voor het stoppen van een bedrijf.

3. Maar zo’n 40% van de start-ups winst maakt?

Uit de bevindingen van Review24 bleek ook dat maar zo’n 40% van de start-ups winst maakt. 30% zit rond het break-even punt en de rest lijdt verlies. Wel werd erbij genoemd dat het hebben van meer dan één oprichter de kansen van een bedrijf aanzienlijk vergroot. Ook daar zitten we dus gelukkig goed.

Op naar jaar 4

Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen zijn we heel erg trots op wat we in drie jaar bereikt hebben. Drie jaar met geweldige klanten, super goede collega’s en mooie projecten. En we weten zeker dat jaar 4 alleen nog maar beter wordt!

Op de hoogte blijven?

Wil je graag op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen? Schrijf je dan in voor onze growth hacking nieuwsbrief of volg ons op Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn. We zullen jullie dan ook in jaar 4 op de hoogte houden van de nieuwste growth hacking trends en de avonturen van team Leapforce.

Schrijf je in voor onze growth hacking nieuwsbrief

Deel dit artikel