Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

LinkedIn volgverzoeken

Voor altijd verdwenen? Business volgverzoeken op LinkedIn

Een nieuwe functie

Heb je ze langs zien komen? De volgverzoeken voor bedrijfspagina op LinkedIn? Ongeveer een maand geleden maakte LinkedIn het mogelijk om connecties van een persoonlijk profiel uit te nodigen om een bedrijfspagina te volgen. Net als op Facebook. 

Dit was een grote verrassing voor ons, vooral omdat LinkedIn hier geen aankondiging van leek te doen en de functie niet voor iedereen beschikbaar was. ‘Was’ inderdaad, want inmiddels is de functie alweer verdwenen.

Hoe werkte het?

Het uitnodigen was simpel. In de ‘admin tools’ van je business account kon je simpelweg klikken op ‘invite members’. Vervolgens kreeg je een lijst te zien met al je persoonlijke connecties, waarin je kon aanvinken wie je graag een volgverzoek wilde sturen. 

Weer verdwenen

Al weet niemand precies waarom, sinds vorige week is de functie weer verdwenen. Wellicht ging het om een test? Misschien is LinkedIn momenteel verbeteringen aan het aanbrengen en is de functie binnenkort weer beschikbaar?

Het uitvoeren van korte experimenten is niet ongebruikelijk in de software wereld. Zo wordt bijvoorbeeld in de ‘lean startup methode’ relatief vroegtijdig een proefversie van een product, service of tool ingevoerd. Zonder eerst eindeloos intern te testen wordt op deze manier direct duidelijk of iets wel of niet werkt. Deze aanpak past uiteraard goed bij de filosofie van Leapforce. Alleen door het uitvoeren van tests kom je te weten wat echt werkt. 

Of dit is waar LinkedIn mee bezig is weten we natuurlijk niet zeker. Wel zijn we erg benieuwd wat we de komende tijd kunnen verwachten. Komt de functie binnenkort weer terug? Wellicht in een verbeterde vorm? Of kunnen we nog een test verwachten? Wij weten het niet en wachten in spanning af. 

Wat betekent deze ontwikkeling?

Als deze ontwikkeling zal worden doorgezet en iedereen binnenkort volgverzoeken kan versturen zal dit hoogstwaarschijnlijk tot grote hoeveelheden uitnodigen leiden. 

Bedrijfspagina’s zullen sneller groeien dan ooit, en het is te verwachten dat ook persoonlijke accounts steeds meer aandacht zullen krijgen. Immers, een persoonlijk account met veel connecties biedt ook de mogelijkheid om veel volgverzoeken voor bedrijfspagina’s te versturen.

LinkedIn uitnodiging

Wel blijft de vraag in hoeverre het volgen van een bedrijfspagina, vooral als aantallen enorm gaan oplopen, nog van waarde zal zijn. Denk maar aan Facebook, waar deze functie al langere tijd beschikbaar is. De meeste Facebook gebruikers krijgen zeer regelmatig een uitnodiging om een pagina te liken. Een nieuw bedrijf van een buurman, een hobby pagina van een familielid, of een pagina met onduidelijk doel van een oud klasgenoot. Veel van ons klikken automatisch op ‘like’, zonder ooit nog een blik op de pagina te werpen. Zo betuig je steun, maar veel mening heeft het niet. Zou dit bij LinkedIn hetzelfde zijn? Elke uitnodiging betekent extra zichtbaarheid voor een bedrijf, maar zal dit ook tot verhoogde conversie leiden? 

Wij zijn ervan overtuigd dat LinkedIn druk bezig is met het overdenken en waar mogelijk verbeteren van het platform. Of en wanneer de volgverzoeken terug zullen komen weten we niet, en ook wat de gevolgen hiervan zouden zijn blijft voor ons een vraag. 

Uiteraard zijn we, indien de functie binnenkort weer beschikbaar wordt, van plan om hier uitgebreid mee te gaan testen. Ben je benieuwd? Neem dan zeker regelmatig een kijkje op onze blog en social media kanalen. Zodra we getest hebben delen we de resultaten natuurlijk gelijk.

LinkedIn

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het beheren van je LinkedIn pagina? Nu volgverzoeken nog niet mogelijk zijn, ben je benieuwd welke andere manieren er bestaan om je doelgroep via LinkedIn te bereiken? Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op voor een gratis adviesgesprek of meld je aan voor onze growth hacking nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van growth hacking.

Doe dan mee aan onze Sales & Marketing Groeitest. Via deze test weet je in een paar minuten of jouw bedrijf nog verbetering kan gebruiken.

Deel dit artikel

Ontdek de online groeikansen van jouw bedrijf

Meet met behulp van deze groeitest middels 10 vragen de volwassenheid van de marketing van jouw bedrijf en ontdek kansen.

B2B social media: meer dan alleen een dagelijkse post

B2B social media: meer dan alleen een dagelijkse post De kans is groot dat jij als B2B-verkoper gebruik maakt van B2B social media marketing. Je deelt een paar keer per week een post, krijgt steeds meer volgers, telt braaf je likes en shares en hoopt op voldoende kliks naar je website. Maar is dit eigenlijk
Lees meer

Google Mijn Bedrijf: Wat Heb Je Eraan?

Maak jij al optimaal gebruik van Google Mijn Bedrijf? Deze handige functie van Google biedt de mogelijkheid om met heel weinig moeite én helemaal gratis je online bereik een mooie boost te geven.  Helaas zien we om ons heen dat veel bedrijven geen gebruik maken van Google Mijn Bedrijf, of hier onvolledig of passief op
Lees meer

Alles over social media: Wat is social media en wat kan je er mee?

Waarom is social media voor iedere organisatie zo belangrijk anno 2023? Door de evolutie en de social media trends is het gebruik van social media niet meer weg te denken. Waar het eerst ingezet werd voor de branding van een merk, zijn sommige kanalen inmiddels uitgegroeid tot e-commerce platformen (denk aan Instagram Shopping) en hulpmiddelen
Lees meer