Het fietsleaseproces automatiseren: van leasen in vijf dagen naar vijf minuten.

De Registration Highway is een project met de ambitie om het registratieproces van initieel vijf werkdagen terug te brengen naar slechts vijf minuten, middels automatisering en integraties tussen verschillende systemen.

Het aanvragen van een leaseregeling voor een fiets was moeizaam en duurde gemiddeld vijf werkdagen. Na het automatiseringsproject, genaamd Registration Highway, duurt dit nog maar vijf minuten (480 keer zo snel).

Meer naamsbekendheid en online leads via een geautomatiseerd systeem

Vraag en doelstelling

Lease a Bike vroeg Leapforce om vanuit een adviserende en meewerkende rol deel te nemen in het automatiseringsproject ‘Registration Highway’. Dit is een automatiseringsproject van een registratieproces dat aan de achterkant door verschillende systemen, afdelingen en organisaties bij Lease a Bike heen loopt. Leapforce heeft vanuit een begeleidende en uitvoerende rol meegewerkt aan het opzetten van de koppelingen en het ontvangen en verwerken van de data in het centrale systeem: HubSpot. Het vernieuwde registratieproces zorgt ervoor dat Lease a Bike schaalbaarder en klaar is voor verdere internationalisering.

Over Lease a Bike

Lease a Bike is een nieuwe dochteronderneming van PON. Lease a Bike is een B2B-organisatie die fietsen leaset aan het bedrijfsleven en is opgericht in 2015. Momenteel is de onderneming actief in Nederland, België en Duitsland en zijn al 2.500 bedrijven klant.

Een belangrijk voordeel van fietsleasing via Lease a Bike is dat het volledig kostenneutraal is en buiten de werkkostenregeling om gaat. Zo behaalt zowel de werkgever als de werknemer voordeel en realiseert dit tegelijkertijd een groen mobiliteitsbeleid, fittere werknemers, minder ziekteverzuim en minder kosten op parkeren, brandstof en kilometervergoedingen.

Over Lease a Bike

Lease a Bike is een nieuwe dochteronderneming van PON. Lease a Bike is een B2B-organisatie die fietsen leaset aan het bedrijfsleven en is opgericht in 2015. Momenteel is de onderneming actief in Nederland, België en Duitsland en zijn al 2.500 bedrijven klant.

Een belangrijk voordeel van fietsleasing via Lease a Bike is dat het volledig kostenneutraal is en buiten de werkkostenregeling om gaat. Zo behaalt zowel de werkgever als de werknemer voordeel en realiseert dit tegelijkertijd een groen mobiliteitsbeleid, fittere werknemers, minder ziekteverzuim en minder kosten op parkeren, brandstof en kilometervergoedingen.

lf-onze-aanpak

Onze aanpak

Allereerst vond er een kick-off op locatie plaats met alle stakeholders van beide landen. Daarin werd onder andere de roadmap op hoofdlijnen besproken, risico’s geïdentificeerd en ingezoomd op andere organisatie-afhankelijke factoren waar tijdens dit project rekening mee moest worden gehouden.

Om het overzicht vanaf de start voor alle partijen scherp te hebben, is er een blueprint van de IT-architectuur ontworpen met daaraan gelieerd alle relevante bedrijfsprocessen. Met deze duidelijke doelstelling, blueprint en werkwijze werd de complexe uitdaging een beheersbaar project. Er werd een duidelijk ‘cut-off moment’ gedefinieerd, waarbij de data vanuit de oude systemen werd opgeschoond en geïmporteerd naar het nieuwe, centrale CRM systeem: HubSpot.

Vervolgens is er op een agile wijze nauw samengewerkt tussen beide partijen. Dat betekent o.a. dat in tweewekelijkse sprints naar een concreet resultaat werd gewerkt, wat vroegtijdig bijdroeg aan het uiteindelijke product: de Registration Highway.

De resultaten van Lease a Bike

480

480x keer sneller

Middels geautomatiseerde workflows, koppelingen tussen verschillende systemen en een slim registratieproces, duurt het nu niet vijf werkdagen maar vijf minuten om iemand op de fiets te krijgen.

Internationalisering

Door de nieuwe constructie is het nu voor Lease a Bike veel makkelijker om nieuwe landen op de Registration Highway aan te sluiten en is het bedrijf daarmee uiterst schaalbaar.

Meer organisch verkeer

Het moment wanneer iemand zich aanmeldt moet niet lastig en traag zijn, maar juist snel, eenvoudig en minder statisch. Dat is het nu zeker, met de Registration Highway van Lease a Bike.

lf-waarom
LAB-1

“Wat een groei!”

“Duidelijk proces, gestructureerd en ze weten wat ze doen!
Vanaf de kick-off in december 2020 in Amsterdam tot op heden, zijn wij zeer tevreden over de samenwerking. Leapforce werkt zeer gestructureerd en wij kunnen het proces volgen via Asana en Leapboard, wat het ontzettend transparant maakt.

In samenwerking met Leapforce zijn in vier sprints ontwikkeld, gericht op:
1) Het online registratieproces
2) Automatisering van ons salesproces (fase 2)
3) Automatisering van ons marketingproces

Alle sprints zijn succesvol afgerond en dragen bij aan onze continue groei, wat tevens ons belangrijkste resultaat is.”

Klaas Hartman Sales Manager NL

Luuk vD Bosch

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten.

Kom in 30 minuten te weten hoe jouw bedrijf digitale sales en marketing effectief kan inzetten om meer tractie te genereren

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten? Lees hier meer

Bekijk meer campaigning cases

Hybrid

Binnen twee maanden hebben we voor onze klant Hybrid Technical Solutions 88 leads gegenereerd door middel van LinkedIn advertenties. Hieruit vloeiden vervolgens 37 gesprekken en zijn er uiteindelijk 15 pilots gestart.

Sif Group

Met een slimme LinkedIn advertentiecampagne hebben we na een korte periode van experimenteren uiteindelijk in anderhalve maand 285 leads gegenereerd. En dat terwijl de doelstelling 60 leads in drie maanden was!

Koninklijke Van Wijhe Verf

Koninklijke Van Wijhe Verf wilde twee nieuwe websites en een website partner die niet voor elke minuut extra kosten in rekening bracht.

ThuysVers

Een omzetstijging van 297% middels social media campagnes en marketing automation. Met behulp van Leapforce heeft Thuysvers de business binnen een jaar tijd bijna verdrievoudigd!

PROZEE

Samen bouwen aan een digitale sales- en marketingmachine! Door de inzet van slimme tools voor persoonlijk benadering van potentiële klanten.

Rijnmond

Rijnmond maakte handmatig een maandelijkse rapportage van de bereikcijfers van al haar media-uitingen. Een tijdrovend, foutgevoelig en bewerkelijk proces.

Bekijk ook andere expertises

Campaigning
Social Media
Content & SEO
Website & Shop
CRM & Digital Sales
Service & Loyalty
© 2022  All rights reserved. Registered in The Netherlands: 345678900
5.0 Score van de 244 reviews

Powered by Leapforce

© 2022 

All rights reserved. Registered in The Netherlands: 345678900

5.0 Score van de 263 reviews

Powered by Leapforce