Tientallen sollicitanten voor Nodema middels recruitment marketing

Machinemonteurs zijn de moeilijkst vervulbare vacature van 2021 (Telegraaf). Leapforce paste slimme recruitment marketing methodes toe.

Recruitment marketing heeft een grote impact gehad voor de werving van technische rollen voor Nodema, een machinebedrijf in Weesp.

Nodema krijgt maar liefst twintig nieuwe sollicitanten binnen

Vraag en doelstelling

In tijden van schaarste slimmer recruiten. Nodema werkte met recruitmentbureaus en uitzendbureaus. Veelal kostbaar en geen garantie voor succes. Kon dat geld niet beter en duurzamer besteed worden? Leapforce werd gevraagd een eigentijdse campagne te bedenken en uitvoeren.

Nodema

Over Nodema

Nodema is al 34 jaar gespecialiseerd in de verkoop en het onderhouden van verpakkingstoepassingen. In het bijzonder folieverpakkingsmachines, etiketteersystemen en feeders en verbruiksmaterialen. Nodema wil een digitaliseringsslag maken en de wervingscampagne is daar een eerste stap in. 

Over Nodema

Nodema is al 34 jaar gespecialiseerd in de verkoop en het onderhouden van verpakkingstoepassingen. In het bijzonder folieverpakkingsmachines, etiketteersystemen en feeders en verbruiksmaterialen. Nodema wil een digitaliseringsslag maken en de wervingscampagne is daar een eerste stap in. 

lf-onze-aanpak

Onze aanpak

Er is krapte op de arbeidsmarkt, dus een saai vacature tekstje verstopt op de website is echt niet genoeg. Nodema was op zoek naar servicemonteurs en is daar niet het enige bedrijf in. Leapforce heeft de mensen van Nodema goed ondervraagd wat het werk inhoudt, wat er leuk aan is, hoe de collega’s zijn, waarom zij er werken etc. 

Ten tweede hebben we een aparte landingspagina gemaakt, met aansprekende teksten gebaseerd op de uitkomsten van de interviews. Bovendien heeft Leapforce  apart foto’s gemaakt om met beeld en design meer lading aan de boodschap te geven. De campagnes  zijn voornamelijk regionaal via Facebook/Instagram en Linkedin gedaan. Nog geen duizend euro advertentiebudget, resulteerde in uiteindelijk tientallen sollicitaties. Nodema reageerde snel op elke aanvraag, wat de kans van slagen natuurlijk verhoogt.

De resultaten van Nodema

57.727

Maar liefst 57.727 advertentie weergaven

942

Er zijn 942 potentiële servicemonteurs die de landingspagina bezocht hebben

20

Een totaal van 20 sollicitanten met daaruit meerdere nieuwe collega’s!

lf-waarom
Gijs Kurvers

Andere kanalen onderzoeken

“Ik wilde zoeken naar nieuwe wegen van werving, elke keer een deel van een jaarsalaris voor een kandidaat uitgegeven, leek mij niet goed besteed. Leapforce heeft laten zien dat het inderdaad anders kan en dat ook duurzamer is in naamsbekendheid en zichtbaarheid in de regio”.

Gijs Kurvers
Directeur, Nodema

Luuk vD Bosch

Plan vrijblijvend een demo in.

Kom in 30 minuten erachter hoe je kostenefficient & schaalbaar recruitment marketing in kan zetten in jouw organisatie.

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten? Lees hier meer

Wil jij weten waar jouw groeikansen liggen?

Doe nu de groeitest en ontdek waar nog digitale kansen liggen voor jouw bedrijf!

Luuk Van den Bosch

Marketing / Sales expert

Ontdek hoe jij kan groeien
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontdek hoe jij kan groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bekijk meer campaigning cases

Hybrid

Binnen twee maanden hebben we voor onze klant Hybrid Technical Solutions 88 leads gegenereerd door middel van LinkedIn advertenties. Hieruit vloeiden vervolgens 37 gesprekken en zijn er uiteindelijk 15 pilots gestart.

Sif Group

Met een slimme LinkedIn advertentiecampagne hebben we na een korte periode van experimenteren uiteindelijk in anderhalve maand 285 leads gegenereerd. En dat terwijl de doelstelling 60 leads in drie maanden was!

Koninklijke Van Wijhe Verf

Koninklijke Van Wijhe Verf wilde twee nieuwe websites en een website partner die niet voor elke minuut extra kosten in rekening bracht.

ThuysVers

Een omzetstijging van 297% middels social media campagnes en marketing automation. Met behulp van Leapforce heeft Thuysvers de business binnen een jaar tijd bijna verdrievoudigd!

PROZEE

Samen bouwen aan een digitale sales- en marketingmachine! Door de inzet van slimme tools voor persoonlijk benadering van potentiële klanten.

Bekijk ook andere expertises

Campaigning
Social Media
Content & SEO
Website & Shop
CRM & Digital Sales
Service & Loyalty