Wil jij jouw bedrijf laten groeien door marketing campagnes?

Onze experts vertellen graag hoe marketing campagnes jouw bedrijf kunnen laten groeien!

Wil jij groeien?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook jij kan online groeien!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer dan 75 klanten vertrouwen op Leapforce

thuysvers logo
Prozee
Hybrid
Movelo
Decos
Jasa
DTG
BMair
Festo
Loes Mobiel

Wat zijn marketing campagnes?

Het aantal websitebezoekers laten stijgen? Meer online leads genereren? Of zorgen dat de doelgroep rechtstreeks een product of dienst koopt? Met marketingcampagnes kun je door advertenties, banners of het versturen van direct mails de doelgroep op een zeer gerichte manier bereiken, interesseren en activeren.

Marketing campagnes zijn online advertenties die een constante toestroom van nieuwe leads en klanten genereren. En al is het gebruik van campagnes zeer gangbaar, het effectief inzetten hiervan is helaas niet zo eenvoudig als het lijkt.

Met 50+ verschillende kanalen en meer dan 10.000 tools is het opzetten van een goede campagne voor veel bedrijven overweldigend. Want via welke kanalen bereik je de doelgroep? Hoeveel personen uit de doelgroep bezoeken de website of zijn bekend met het product of merk? En hoe stuur je je doelgroep uiteindelijk richting een conversie?

Al deze elementen leveren een belangrijke bijdrage aan het behalen van de marketingdoeleinden, en moeten dan ook zorgvuldig worden overwogen.

Growth hacking data points

De 8 onderdelen van marketing campagnes

Google Search Advertising

Google Search Advertising zorgt dat een pagina hoger in de zoekresultaten van Google komt. 

Microsoft advertising

Is onderdeel van SEA (Search Engine Advertising) en zorgt door middel van advertenties dat een pagina hoger in de zoekresultaten van Bing komt. 

Display advertising

Display Ads zijn (bewegende) banners of korte video’s die worden getoond op (nieuws)sites met veel bezoekers. 

Facebook advertising

Facebook Ads vergroot de naamsbekendheid, stimuleert de verkoop en maakt bestaande klanten ambassadeur.

Instagram advertising

Bij Instagram Ads draait alles om foto en video. Hierdoor wordt de naamsbekendheid vergroot, de verkoop gestimuleerd en worden bestaande klanten ambassadeurs gemaakt. 

LinkedIn advertising

LinkedIn Ads zijn betaalde advertenties op LinkedIn. LinkedIn is zeer geschikt als platform voor leadgeneratie, omdat er heel gericht op bedrijven en professionals kan worden getarget. 

E-mailmarketing

Het is een vorm van directe marketing waarbij de boodschap direct naar de ontvanger wordt verstuurd. Voordelen van deze methode zijn de lage kosten en hoge effectiviteit. 

Videomarketing

Videomarketing is onmisbaar geworden, vooral bij het aanspreken van jongere doelgroepen. Deze nieuwe generatie potentiële klanten kijken, leven en kopen online.

Waarom zijn marketing campagnes belangrijk voor een groeistrategie?

Een marketing campagne vormt een belangrijk onderdeel van het marketingproces. Een slimme campagne laat een bedrijf consistent en winstgevend groeien.

Afhankelijk van de fase waarin een bedrijf zich bevindt, worden voorafgaand aan de start van de campagne de doelstellingen bepaald. De meestgebruikte doelstellingen zijn het vergroten van de naamsbekendheid, het generen van leads en het werven van nieuwe klanten.

Door vooraf heldere meetpunten (KPI’s) te bepalen, kan worden gemeten of de campagne succesvol is.

Twijfel je nog? De volgende redenen doen veel bedrijven besluiten om gebruik te maken van marketing campagnes:

  • Marketing campagnes maken het mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen.
  • Marketing campagnes zijn meetbaar.
  • Marketing campagnes hebben een groot bereik.
  • Marketing campagnes zijn al effectief wanneer je beschikt over een klein budget.
  • Marketing campagnes kunnen op ieder gewenst moment aangepast en geoptimaliseerd worden.

Doe de Leapforce Groeitest!

Ontdek in 10 vragen hoe jouw bedrijf online kan groeien.

Wist je dat?

760%

Meer omzet

Het inzetten van gesegmenteerde e-mail marketing campagnes kan zorgen voor een toename van 760% in omzet. Bron: Hubspot

48%

Meer naamsbekendheid

Een bedrijf in vegetarische producten realiseerde een toename van 48% in naamsbekendheid door het inzetten van video advertenties op YouTube. Bron: Google

70%

Meer mobiele verkopen

Door gebruik te maken van Google Advertising voor mobiele advertenties kan een stijging van 70% in mobiele verkopen behaald worden. Bron: Google

90%

Internetgebruikers wereldwijd

Het Google Display Netwerk bereikt 90% van de internetgebruikers wereldwijd. Bron: Hubspot

Segment analysis

Loop je hier tegenaan met het inzetten van marketing campagnes?

Veel bedrijven vinden het lastig om marketing campagnes op te zetten en hebben onvoldoende kennis in huis met betrekking tot de benodigde tools. 

Heb jij ook moeite met het uitvoeren van de onderstaande taken en activiteiten?  

  • Een eigen campagnestrategie ontwikkelen.
  • Eigen tracking parameters bepalen en deze op de juiste manier inbouwen in een Tag Manager of in de code van de website.
  • Het bepalen welke kanalen, targeting en boodschap de doelgroep het beste kan bereiken.
  • Werken met 50+ verschillende tools en kanalen om online campagnes in op te zetten.
  • Creatieve e-mail- of advertentieteksten schrijven om de doelgroep mee te interesseren en te activeren.
  • Tijd vinden voor het opzetten, optimaliseren en het analyseren van campagnes.

Herkenbaar? Geen zorgen, want de specialisten van Leapforce weten hier wel raad mee! 

Campaigning

Wat doet Leapforce op het gebied van marketing campagnes?

Marketing campagnes zijn het eerste onderdeel van het Leapforce Flywheel of Growth Hacking. Ze maken deel uit van de ‘Attract’ fase en trekken dus nieuwe potentiële klanten aan.

Het Flywheel of Growth bestaat uit belangrijke strategieën, technieken en tools die nodig zijn om de sales- en marketingmachine momentum te geven. Daarbij is het van groot belang dat er aan de voorkant van de machine genoeg leads en nieuwe klanten binnenkomen. Als er onvoldoende (potentiële) klanten de machine bereiken, dan heeft het geen zin om harder aan het wiel te draaien. 

Er bestaan veel verschillende manieren om de sales- en marketingmachine te vullen met potentiële klanten. Zo kunnen deze bijvoorbeeld organisch bij een bedrijf of merk terecht komen via een post op social media of via een blog die in de zoekresultaten van Google naar boven komt. Toch is de kans groter dat (nieuwe) websitebezoekers uit een advertentiecampagne afkomstig zijn. Om deze reden zijn marketing campagnes onmisbaar binnen een goede marketingstrategie. 

Een aantal van onze campaigning experts

david

David Olthaar

Jorn

Jorn Faber

michelle 2

Michelle ten Bruggen Cate

Resultaten waar we trots op zijn

2756%

Groeien met Google Advertising campagnes

2756% ROI bij een B2B SaaS klant middels SEA-campagnes.

95%

Groeien met Facebook Advertising campagnes

Met Facebook advertenties heeft Leapforce een verlaging van 95% gerealiseerd in de prijs per lead over meer dan 1.500 e-mailadressen.

1.000

Groeien met e-mailmarketing

Binnen drie maanden tijd heeft onze klant meer dan 1.000 producten verkocht, onder meer door het gebruik van geautomatiseerde e-mail flows.

Progress overview

Hulp nodig bij het opzetten van marketing campagnes voor jouw bedrijf?

Klik hier om in 30 minuten een marketing campagne advies te ontvangen waarmee jij leads en klanten genereert

Luuk Van den Bosch

Marketing / Sales expert

luuk van den bosch
Ook jij kan online groeien!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook jij kan online groeien!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nog niet overtuigd?

Bekijk onze succescases