Wil jij alle informatie over jouw relaties, verkoopkansen en leads beter organiseren?

Bespreek met een van onze specialisten hoe CRM en digital sales leiden tot meer efficiëntie, inzicht en deals binnen jouw bedrijf.

Wil jij groeien?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ook jij kan online groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer dan 75 klanten vertrouwen op Leapforce

Jasa
MVO Nederland
YALA
Demaco
Duyvis
Gazelle
Lease a bike
Fietsned
Pure goat
Joost voetbal

Wat zijn CRM & digital sales?

Een Customer Relationship Management (CRM) systeem is een platform voor het managen van je relatiebestand. Het bevat niet alleen contactinformatie, maar ook eerdere contactmomenten, waar dat contact over ging, welke verkoopkansen er zijn en nog veel meer.

Digital sales is een erg breed begrip met allerlei definities. Het gaat hier om het slim inzetten van software en werkwijzen voor het verbeteren van jouw sales proces, en daarmee de resultaten. Terwijl de softwaretool(s) repetitieve klusjes oppakt en een effectieve sales-funnel creëert, kunnen verkopers zich richten op (potentiële) klant contacten leggen en meer deals sluiten.

Samen leiden CRM en digital sales alle binnenkomende leads vanaf het eerste contactmoment zo efficiënt mogelijk de salesfunnel door richting een deal. Zo zorgt het CRM-systeem ervoor dat geen leads in de funnel blijven hangen en verstuur je met offerte tooling razendsnel een op maat gemaakte offerte naar de potentiële klant.

Bovendien wordt alle data met deze systemen centraal opgeslagen. Daardoor kun je niet alleen eenvoudig de juiste informatie vinden, maar ook gerichte analyses uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan een sales forecast of een analyse van de kanalen die de meeste leads binnenbrengen.

Growth hacking data points

De 6 onderdelen van CRM & digital sales

Marketing automation

Datagedreven segmenteren, personaliseren en leads (automatisch) de content en communicatie bieden die zo efficiënt mogelijk richting een aankoop leidt.

CRM

Een CRM-systeem helpt bij het beheren van de relatie, verbeterd salesactiviteiten en geeft nieuwe inzichten. Het biedt een breed scala aan actiegerichte inzichten. 

Configure Price Quote (CPQ)

Een CPQ-systeem zorgt dat het opstellen van offertes voor samengestelde producten makkelijker wordt. De gebruiker doorloopt een overzichtelijk menu, waarin wordt geselecteerd welke opties de klant wil. De tool produceert automatisch een offerte die direct naar de klant kan worden gestuurd. 

Proposals

Een Word-bestand openen om daarin een offerte te maken is niet efficiënt. Dat kan veel makkelijker met een goede proposal tool. 90% van wat in een offerte komt te staan heb je namelijk ooit al in een andere offerte gezet. Hier maken deze tools gebruik van. Dit scheelt enorm veel tijd bij het opstellen van een op maat gemaakte offerte.

Marketing- en salesproces

Marketing en sales dienen goed met elkaar samen te werken zodat je efficiëntie bereikt en geen leads tussen wal en schip vallen. Leapforce laat deze afdelingen optimaal met elkaar werken en integreren. Met behulp van de juiste systemen, werkwijzen en toegepaste ervaringen zorgen wij dat marketing en sales volledig op elkaar ingespeeld zijn.

Sales forecasting

Door alle sales informatie op één plek op te slaan, krijg je een goed overzicht van de resultaten uit het verleden én de projectie voor de toekomst. Als organisatie is het essentieel om te leren van het verleden en realistisch vooruit te kijken. Zo kun je eenvoudig opzoeken hoeveel verkoopkansen openstaan en wanneer deze deals naar verwachting zullen vallen.

Waarom zijn CRM en digital sales belangrijk voor een groeistrategie?

Door marketing campagnes, social media en/of een goede website kan het aantal leads snel oplopen. Een gestroomlijnd systeem om deze leads vervolgens tot een deal te leiden is cruciaal.

Vergeet je namelijk een bericht van een geïnteresseerd persoon op tijd te beantwoorden? Dan kan het zomaar zijn dat deze persoon contact zoekt met één van de concurrenten. Worden fouten gemaakt in het salesproces? Dan is de kans groot dat de lead jouw product of dienst niet afneemt.

Gelukkig bestaan goede systemen voor registratie en automatisering. Zo kan jouw bedrijf opschalen, zonder meer salesmedewerkers in dienst te hoeven nemen.

In dit digitale tijdperk kunnen bedrijven niet zonder CRM en digital sales. CRM en Digital Sales:

  1. Zijn essentieel om lead informatie zoals e-mailadressen, telefoonnummers en andere gegevens altijd binnen handbereik te hebben.
  2. Zorgen voor razendsnelle leadopvolging.
  3. Zorgen voor foutloze offertes in een handomdraai.
  4. Bieden een duidelijk beeld van jouw verwachte omzet.
  5. Maken het eenvoudig om maillijsten op te stellen.

Wist je dat?

CRM en digital sales zijn een waardevolle investering voor bedrijven die willen groeien. De onderstaande statistieken geven duidelijk weer waarom:

30%

Meer omzet

Volgens Harvard Business Review stijgt de omzet tot meer dan 30% door de inzet van sales software.

1e

Onuitwisbare indruk

Volgens Elfsquad is het uitbrengen van een offerte een van de eerste kansen die je krijgt om een onuitwisbare indruk bij potentiële klanten achter te laten.

22%

Leads opvolgen

22% van de marketeers gaf bij een onderzoek van InsideView aan dat hun belangrijkste verbeterpunt het beter opvolgen van leads is.

Segment analysis

Loop je hier tegenaan met CRM en digital sales?

Zonder CRM-systeem loop je al snel tegen verschillende problemen aan. Herken jij jouw organisatie in het onderstaande lijstje?

  • Leads worden niet op tijd opgevolgd.
  • Offertes opstellen duurt lang.
  • De offertes bevatten fouten.
  • Contacten staan in verschillende systemen en Excel-bestanden.
  • Onduidelijk hoeveel verkopen aankomende maanden gaan vallen.
  • Niet inzichtelijk waar onze salesmedewerkers mee bezig zijn.
  • Het CRM is niet goed toegankelijk voor medewerkers die veel onderweg zijn.
  • Continuïteitsproblemen wanneer een sales medewerker afwezig is of de organisatie verlaat. 
  • Er is een CRM systeem maar deze wordt slecht gebruikt en bijgehouden. 

Helaas spelen deze problemen bij veel bedrijven. Veel bedrijven zijn echter zo gewend aan hun traditionele werkwijze, dat zij zich pas na de implementatie van een CRM-systeem afvragen hoe ze ooit zonder hebben gekund. Leapforce heeft ervaring met 50+ CRM en digital sales tool implementaties  en een aanpak ontwikkeld die leidt tot een geolied systeem en goed gebruik. 

CRM & Digital Sales

Wat doet Leapforce op het gebied van CRM en digital sales?

Bij Leapforce helpen wij onze klanten met het kiezen, implementeren en onderhouden van CRM en digital sales systemen. CRM en digital sales mogen geen eilanden worden binnen de organisatie en zijn nauw met elkaar verbonden.

De kracht van Leapforce is dat wij CRM en digital sales een winstgevend onderdeel maken van jouw digitale sales- en marketingmachine. Dit doen wij door alleen met top notch applicaties te werken en oog te hebben voor de adoptie, het gebruik en de medewerker.

Een aantal van onze CRM en digital sales experts

Beau

Beau Lute

Camiel

Camiel Landheer

Teije

Teije van IJlzinga Veenstra

Resultaten waar we trots op zijn

€50k+

Automatische leadopvolging leidt tot €50k+ in 6 maanden

Voor een bepaald departement van onze klant werden tientallen kleinere offertes uitgestuurd. Deze waren te veel werk om op te volgen. Leapforce heeft dit met het CRM geautomatiseerd, wat nu meer dan €50k in 6 maanden heeft opgeleverd.

15

Offerte in 15 minuten opstellen i.p.v. 3 weken

Een offerte opstellen kon weken in beslag nemen, soms tot wel 3 weken. Via CPQ kan nu binnen 15 minuten een offerte worden opgesteld.

12

Verwachte omzet inzichtelijk

Onze klanten hebben eenvoudig inzicht in de verwachte omzet voor de komende 12 maanden, waardoor het management beter beslissingen kan maken op basis van de verkoopkansen in het CRM-systeem.

Progress overview

Wil jij alle informatie over jouw relaties, verkoopkansen en leads beter organiseren?

Leer hier hoe je met de juiste software jouw werk makkelijker maakt!

Luuk Van den Bosch

Marketing / Sales expert

luuk van den bosch
Ontdek hoe jij kan groeien
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontdek hoe jij kan groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nog niet overtuigd?

Bekijk onze succescases