HubSpot Portal Audit

HubSpot Portal Audit

Waarom een HubSpot Portal Audit?

Zoals je waarschijnlijk al wel weet, is HubSpot een krachtig systeem met eindeloze mogelijkheden, bijvoorbeeld met betrekking tot automatisering en data-inzichten. Maar hoe weet je daadwerkelijk of je alles uit de software haalt? Om onder andere jullie sales- en marketing activiteiten effectief te kunnen doen, processen efficiënt te laten verlopen en de customer journey te kunnen volgen, is een gedegen inrichting en beoordeling daarvan noodzakelijk. Dit vergt energie, tijd en kennis.

Wat doet Leapforce in een Portal Audit?

Leapforce heeft aantoonbare HubSpot kennis en ervaring opgedaan door de jaren door meer dan 30 succesvolle implementaties, 100+ integraties in beheer en meer dan 150 medewerkers te hebben getraind. Deze expertise kunnen wij bij bedrijven die HubSpot al in gebruik hebben inzetten door een uitgebreide HubSpot Portal Audit uit te voeren, waarin:

  • er een kritische analyse wordt gemaakt betreft het gebruik en de inrichting van de software;
  • onbenutte kansen worden geïdentificeerd;
  • en er een roadmap wordt opgeleverd die ervoor zal zorgen dat jullie organisatie meer waarde haalt uit de HubSpot investering.
growth_sets
Beau7

Beau Lute
Lead CRM & Digitale Sales

Wat wij doen in een HubSpot Audit

Niet elke HubSpot omgeving is hetzelfde. Wij kijken daarom goed per organisatie wat er nodig is om een gedegen analyse te maken.

  • Voorbereiding op basis van een vragenlijst en aanwezige commercieel strategische documentatie en eventuele procesbeschrijvingen.

  • Over het algemeen worden de volgende zaken meegenomen bij een HubSpot Portal Audit:

    • Analyse van commerciële proces en buyer journey binnen het CRM, getoetst aan doelstelling en op basis van best practices;

    • Onbenutte functionaliteiten, kansen betreft automatisering en rapportage;

    • Configuratie van de account instellingen;

    • Kwaliteit van data en mogelijke automations/workflows en integraties;

    • Audit & advies van optimalisatie gebruik huidige CRM, inclusief roadmap voor implementatie van verbetermogelijkheden.

vinnie
vinnie

Schrijf je in voor onze HubSpot Portal Audit en laat je inspireren door ons CRM team

Zoals jullie waarschijnlijk al wel weten, is HubSpot een krachtig systeem met eindeloze mogelijkheden, bijvoorbeeld met betrekking tot automatisering en data-inzichten. Maar hoe weet je daadwerkelijk of je alles uit de software haalt? Kan jouw organisatie een uitgebreide second (expert) opinion wel gebruiken?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat betekent HubSpot Platinum partner?

Dit houdt onder andere in dat wij het gehele HubSpot CRM systeem kennen, van Marketing tot Sales en Service, inclusief CMS en Operations. En daarnaast dat wij ruime ervaring hebben met zowel implementaties voor business-to-consumer bedrijven als business-to-business.

Met een dedicated CRM team monitoren we trends en updates in wekelijkse meetings, ontwikkelen we custom integraties en HubSpot scripts, hebben wij processen voor implementaties en spreken wij wekelijks met onze contacten bij HubSpot.

Wat maakt ons uniek?

Dankzij de intensieve samenwerking van het CRM team met het data team weten wij alles te koppelen en de data systematisch schoon te houden. Door de hoeveelheid van CRM projecten die Leapforce succesvol heeft uitgevoerd voor een diversiteit aan klanten, hebben wij veel verschillende benaderingen.

 
Profiel van Leapforce binnen HubSpot Solutions Partner database samengevat:
  • Focus: Marketing, Sales, Service, Operations en CMS
  • Ervaring: 40+ CRM & marketing automation implementaties
  • Integraties: 150+ integraties gebouwd tussen systemen
  • 10+ HubSpot Certifications: met meerdere mensen bij Leapforce hebben wij meer dan 10 HubSpot certificaten in huis op verschillende onderwerpen.
  • Client reviews: 5,0 / 5,0 sterren (14+ reviews)

Hoe kan Leapforce je organisatie helpen?

Voor een groot deel van haar klantenbestand biedt Leapforce waarde op het gebied van CRM door:

  • Advies: begeleiden bij het selecteren van het juiste pakket, processen in kaart brengen en het samenstellen van een implementatieplan op maat. Leapforce heeft meer dan 30 implementatieprojecten gedaan.
  • Techniek: HubSpot naar de wens van de gehele organisatie effectief en op maat inrichten. Ook verzorgt Leapforce data migratie, zodat er een succesvolle transitie kan plaatsvinden.
  • Automatisering: integraties opzetten met het CRM systeem en externe software. Leapforce beheert meer dan 100 integraties.
  • Data: systematisch data management voor opschoning en verrijking van data, inclusief HubSpot scripts die dit werk automatisch doen.
  • Inzicht: geavanceerde dashboards op maat ontwikkelen, zowel binnen HubSpot als extern (met datawarehouse en -visualisatie software).
  • Adoptie: inzetten van de Leapforce software adoptie methode om effectief gewenst gedrag en gebruik te stimuleren 
  • Training: medewerkers trainen en nieuwe collega’s onboarden.
  • Support: gebruikers ondersteunen bij het gebruik middels de Leapforce Helpdesk met een gemiddelde reactietijd van 1,2 uur.
Content schrijven

Wat Leapforce al heeft bereikt

  • Al meer dan 3.000+ uur gewerkt aan HubSpot implementaties.
  • 30+ HubSpot implementaties succesvol uitgevoerd.
  • In 2 jaar tijd HubSpot Platinum Partner!
  • Aanmeldingsprocessen van 5 dagen naar 5 minuten gekregen.
  • Meer dan 100 andere, voorheen handmatige, processen geautomatiseerd.
  • Dataverzameling en opschoning – geautomatiseerd m.b.v. door Leapforce zelf ontwikkelde API scripts.
  • De KvK database aan HubSpot gekoppeld voor verschillende klanten.

Ja, ik wil CRM advies op maat!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een succescase van Leapforce: "Registratie-snelweg"

Lease a bike
Het fietsleaseproces automatiseren: van leasen in vijf dagen naar vijf minuten.

De Registration Highway is een project met de ambitie om het registratieproces van initieel vijf werkdagen terug te brengen naar slechts vijf minuten, middels automatisering en integraties tussen verschillende systemen.

Klaas Hartman (Sales Manager NL):

Duidelijk proces, gestructureerd en ze weten wat ze doen! Vanaf de kick-off in december 2020 in Amsterdam tot op heden, zijn wij zeer tevreden over de samenwerking. Leapforce werkt zeer gestructureerd en wij kunnen het proces volgen via Asana en Leapboard, wat het ontzettend transparant maakt.
Alle sprints zijn succesvol afgerond en dragen bij aan onze continue groei, wat tevens ons belangrijkste resultaat is.

Wil jij advies van een ervaren CRM/HubSpot expert?

Dat kan! Schrijf je in voor een vrijblijvend intake-gesprek, en wij geven je advies op maat.

Vinnie De laat

CRM & Digitale Sales expert

vinnie
Ja ik wil HubSpot/CRM advies op maat!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.