Wil jij tevreden klanten? Maak gebruik van customer loyalty en service!

Leer van onze experts hoe jij klanten aantrekt en behoudt. 

Wil jij groeien?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Krijg tevreden klanten!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer dan 75 klanten vertrouwen op Leapforce

Jasa
Demaco
YALA
Lease a bike
Gazelle
Pure goat
ZTI
thuysvers logo
Van Wijhe verf
Vinnie

Wat is service & loyalty?

Moeite met het behouden van tevreden klanten? Of tevreden klanten omzetten in loyale ambassadeurs van je bedrijf? Customer loyalty en service gaat over het behouden van klanten door de betrokkenheid en tevredenheid te vergroten. Een goed product en een goede service zijn hierbij belangrijk, maar het bouwen van een langdurige relatie met de klant is nóg belangrijker.

De mening en feedback van de klant is essentieel bij het opbouwen van klantrelaties. Vooral wanneer hier ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Klanten voelen zich hierdoor gehoord en zijn sneller geneigd nogmaals een aankoop te doen.

Daarnaast kan loyaliteit ook worden verdiend door op het juiste moment een gepersonaliseerde aanbieding te doen. Het bieden van extra service laat zien dat je om de klant geeft. Dat ene kleine stapje kan er net voor zorgen dat een langdurige klantrelatie ontstaat.

Growth hacking data points

De 6 onderdelen van service & loyalty

Referral marketing

Het online of offline verkopen van producten of diensten door middel van aanbevelingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mond-tot-mondreclame.

Affiliate marketing

Een affiliate, ook wel partner genoemd, is een persoon of organisatie die voor iemand anders producten promoot en hiervoor geld ontvangt. 

Feedback en evaluatie

Het vragen van feedback aan huidige klanten over een product of dienst en het mogelijk verbeteren hiervan.

Helpdesk software

Helpdesks en ticketingsystemen zorgen ervoor dat bedrijven de aanvragen en supportvragen op een georganiseerde manier afhandelen.

Kennisbank software

Deze software maakt het makkelijker om informatie te vinden, zodat een bedrijf minder tijd kwijt is aan het beantwoorden van repeterende vragen via e-mail of telefoon. 

Chatbots

Chatbots helpen de (potentiële) klant om contact op te nemen. Tevens met het kwalificeren van sales leads, het boeken van meetings en het beantwoorden van supportvragen. 

Waarom is customer loyalty en service belangrijk voor een succesvolle groeistrategie?

Customer loyalty en service zorgt dat klanten langdurig verbonden blijven met een product of dienst. Hierdoor heeft de moeite die in marketing- en salesactiviteiten wordt gestoken niet alleen effect op de korte termijn, maar werpt deze ook op de lange termijn zijn vruchten af. Customer loyalty en service helpt bedrijven groeien om de volgende redenen:

  • Het behouden van bestaande klanten is goedkoper dan het werven van nieuwe klanten.
  • Je weet precies wat speelt bij de klant, wat je in staat stelt om ook echt waarde toe te voegen.
  • Jouw bedrijf wordt aanbevolen in het netwerk van je klanten, wat leidt tot nog meer nieuwe klanten.
  • Feedback kan snel worden vergaard, waardoor jouw dienst of product kan worden verbeterd.
  • Je staat dichter bij je klanten.

Wist je dat?

5-25x

Voordeliger

Het is voor een bedrijf vijf tot vijfentwintig keer duurder om nieuwe klanten aan te trekken dan om bestaande klanten te behouden.

67%

Winstgevender

Bestaande klanten geven 67% meer geld uit dan nieuwe klanten. 

80%

Proporties

20% van de bestaande klanten zorgen gemiddeld voor 80% van de omzet.

65%

Sales

65% van de sales van een bedrijf komt door bestaande klanten.

Segment analysis

Loop je hier tegenaan met customer loyalty en service?

Zonder customer loyalty loop je al snel tegen indirecte problemen aan. Als jij jezelf herkent in één of meer van de onderstaande punten, dan kan extra aandacht voor customer loyalty en service je ongetwijfeld helpen.

  • Nauwelijks of geen online reviews en beoordelingen van klanten.
  • Klanten die snel weggaan en/of korte abonnementen afsluiten. 
  • Moeite met het personaliseren van je product of dienst.
  • De klant staat niet centraal in product- en service innovatie.
  • Moeite met het werven van nieuwe klanten.
  • Problemen bij het vragen van feedback. 
  • Chaos bij de klantenservice met betrekking tot binnenkomende vragen en/of klachten.
  • Veel herhaling in klantvragen, waardoor je keer op keer dezelfde antwoorden geeft. 
  • Veel verschillende kanalen waarop klanten communiceren, waardoor het overzicht kwijt is en de afhandeling moeilijk is. 
Herkenbaar? Geen zorgen, want de specialisten van Leapforce weten hier wel raad mee!
Service

Wat doet Leapforce op het gebied van customer loyalty en service?

“Doe alles wat je doet zo goed mogelijk, zodat klanten je product of dienst nogmaals willen gebruiken en hun netwerk daarin meenemen”.

Deze quote van Walt Disney geeft precies aan waarom customer loyalty en service niet mag ontbreken binnen het Leapforce flywheel of growth hacking. Dit ‘wiel’ bestaat uit allerlei strategieën, technieken en tools die nodig zijn om een bedrijf te laten groeien. Customer loyalty en service is het zesde onderdeel van het Leapforce flywheel of growth hacking.

Leapforce houdt zich bezig met heel veel verschillende technieken op het gebied van customer loyalty en service. Denk bijvoorbeeld aan het verzamelen van reviews, het opzetten van loyalty programma’s en het installeren van chatbots om de klant een bepaalde service te kunnen bieden. Daarbij komt nog het maken van schaalbare kennisbanken, het doen van klantentevredenheidsonderzoek en het adviseren over feedback en klantenservicesoftware.

Een aantal van onze service & loyalty experts

Jorn

Jorn Faber

Nina

Nina Twisk

Joost

Joost Annaert

Resultaten waar we trots op zijn

1000%

Groei in aantal reviews door uitbreiding mailinglijst

Een groei van 1000% in aantal reviews door het uitbreiden van een mailinglijst van een klant .

226%

Groei in aantal reviews door automatisering

Een groei van 226% in het aantal reviews door het automatiseren van het reviewproces bij een klant.

200%

Implementatie van review- en evaluatiesoftware

Implementatie van review- en evaluatiesoftware waardoor het verzoek om reviews en/of evaluaties automatisch geregeld kon worden bij klanten. Dit resulteerde in 200% tijdsreductie.

Progress overview

Wil jij weten hoe je klanten behoudt?

Leer in 30 minuten hoe customer loyalty en service jouw bedrijf kan helpen. 

Luuk Van den Bosch

Marketing / Sales expert

luuk van den bosch
Krijg tevreden klanten!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Krijg tevreden klanten!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nog niet overtuigd?

Bekijk onze succescases