Moeite met het behouden van tevreden klanten? Of tevreden klanten omzetten in loyale ambassadeurs van je bedrijf? Customer loyalty en service gaat over het behouden van klanten door de betrokkenheid en tevredenheid te vergroten. Een goed product en een goede service zijn hierbij belangrijk, maar het bouwen van een langdurige relatie met de klant is nóg belangrijker.
De mening en feedback van de klant is essentieel bij het opbouwen van klantrelaties. Vooral wanneer hier ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Klanten voelen zich hierdoor gehoord en zijn sneller geneigd nogmaals een aankoop te doen.
Daarnaast kan loyaliteit ook worden verdiend door op het juiste moment een gepersonaliseerde aanbieding te doen. Het bieden van extra service laat zien dat je om de klant geeft. Dat ene kleine stapje kan er net voor zorgen dat een langdurige klantrelatie ontstaat.
Het online of offline verkopen van producten of diensten door middel van aanbevelingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mond-tot-mondreclame.
Een affiliate, ook wel partner genoemd, is een persoon of organisatie die voor iemand anders producten promoot en hiervoor geld ontvangt.
Het vragen van feedback aan huidige klanten over een product of dienst en het mogelijk verbeteren hiervan.
Helpdesks en ticketingsystemen zorgen ervoor dat bedrijven de aanvragen en supportvragen op een georganiseerde manier afhandelen.
Deze software maakt het makkelijker om informatie te vinden, zodat een bedrijf minder tijd kwijt is aan het beantwoorden van repeterende vragen via e-mail of telefoon.
Chatbots maken het makkelijk voor (potentiële) klanten om contact met een bedrijf op te nemen. Ze helpen met het kwalificeren van sales leads, het boeken van meetings en het beantwoorden van veelgestelde supportvragen.
Het online of offline verkopen van producten of diensten door middel van aanbevelingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mond-tot-mondreclame.
Een affiliate, ook wel partner genoemd, is een persoon of organisatie die voor iemand anders producten promoot en hiervoor geld ontvangt.
Het vragen van feedback aan huidige klanten over een product of dienst en het mogelijk verbeteren hiervan.
Helpdesks en ticketingsystemen zorgen ervoor dat bedrijven de aanvragen en supportvragen op een georganiseerde manier afhandelen.
Deze software maakt het makkelijker om informatie te vinden, zodat een bedrijf minder tijd kwijt is aan het beantwoorden van repeterende vragen via e-mail of telefoon.
Chatbots helpen de (potentiële) klant om contact op te nemen. Tevens met het kwalificeren van sales leads, het boeken van meetings en het beantwoorden van supportvragen.
Customer loyalty en service zorgt dat klanten langdurig verbonden blijven met een product of dienst. Hierdoor heeft de moeite die in marketing- en salesactiviteiten wordt gestoken niet alleen effect op de korte termijn, maar werpt deze ook op de lange termijn zijn vruchten af. Customer loyalty en service helpt bedrijven groeien om de volgende redenen:
Het is voor een bedrijf vijf tot vijfentwintig keer duurder om nieuwe klanten aan te trekken dan om bestaande klanten te behouden.
Bestaande klanten geven 67% meer geld uit dan nieuwe klanten.
20% van de bestaande klanten zorgen gemiddeld voor 80% van de omzet.
65% van de sales van een bedrijf komt door bestaande klanten.
Zonder customer loyalty loop je al snel tegen indirecte problemen aan. Als jij jezelf herkent in één of meer van de onderstaande punten, dan kan extra aandacht voor customer loyalty en service je ongetwijfeld helpen.
“Doe alles wat je doet zo goed mogelijk, zodat klanten je product of dienst nogmaals willen gebruiken en hun netwerk daarin meenemen”.
Deze quote van Walt Disney geeft precies aan waarom customer loyalty en service niet mag ontbreken binnen het Leapforce flywheel of growth hacking. Dit ‘wiel’ bestaat uit allerlei strategieën, technieken en tools die nodig zijn om een bedrijf te laten groeien. Customer loyalty en service is het zesde onderdeel van het Leapforce flywheel of growth hacking.
Leapforce houdt zich bezig met heel veel verschillende technieken op het gebied van customer loyalty en service. Denk bijvoorbeeld aan het verzamelen van reviews, het opzetten van loyalty programma’s en het installeren van chatbots om de klant een bepaalde service te kunnen bieden. Daarbij komt nog het maken van schaalbare kennisbanken, het doen van klantentevredenheidsonderzoek en het adviseren over feedback en klantenservicesoftware.
Een groei van 1000% in aantal reviews door het uitbreiden van een mailinglijst van een klant .
Een groei van 226% in het aantal reviews door het automatiseren van het reviewproces bij een klant.
Implementatie van review- en evaluatiesoftware waardoor het verzoek om reviews en/of evaluaties automatisch geregeld kon worden bij klanten. Dit resulteerde in 200% tijdsreductie.
Leer in 30 minuten hoe customer loyalty en service jouw bedrijf kan helpen.
info@leapforce.nl
(+31) 020 262 2333
Leapforce B.V.
H.J.E. Wenckebachweg 123
1096 AM Amsterdam
5.0 Score van de 270 reviews
Powered by Leapforce
All rights reserved. Registered in The Netherlands: 345678900
Powered by Leapforce