Artificial intelligence in content marketing

Artificial intelligence in content marketing

Artificial intelligence in content marketing is de toekomst

Tegenwoordig is content & SEO overal. Het is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hoe kom je daar als (content) marketeer doorheen? Volgens HubSpot is artificial intelligence in content marketing de toekomst.

Dat betekent niet dat AI het creatief schrijven van je gaat overnemen, zo goed is de bestaande AI nog niet. Wel kan AI je helpen met het analyseren van de beschikbare data en het personaliseren van de content. Uit onderzoek is gebleken dat persoonlijke content die de leads direct aanspreken 80% effectiever is.

overview

De conclusie is dus dat je voorlopig nog wel je eigen content moet creëren. Op deze manier kun je een hoge kwaliteit waarborgen. En die kwaliteit is nog steeds het belangrijkste onderdeel van je content creatie. Het doel van elk stuk content is en blijft dan ook waarde leveren aan je leads. Maar met behulp van AI kun je wel zorgen dat de juiste mensen het zien én dat ze zich aangesproken voelen zodat je content meer impact heeft.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

SEO verbeteren: tien redenen voor extra focus op je SEO-strategie

We hebben het in onze blogs al vaak gehad over zoekmachine optimalisatie (SEO). Zo schreven we een blog met ‘alles’ over content en SEO, boden we een gratis SEO audit aan en gaven we een paar jaar geleden al enkele waardevolle tips om beter te scoren op Google. Maar waarom al deze tips? Waarom zou
Lees meer

Infographic maken? Met deze tips is dat zo gebeurd

Ben je op zoek naar een originele, visueel aantrekkelijke en scanbare manier om je content met de wereld te delen? Wil je indruk maken met een design dat je (potentiële) klanten zullen onthouden? Overweeg dan om een infographic te maken.  Infographics zijn een populaire vorm van content, die de afgelopen jaren enorm in populariteit zijn
Lees meer