Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Content marketing strategie

Content marketing in 2019 en verder

De toekomst van content marketing strategie volgens HubSpot

Sinds het begin van content marketing is deze strategie gevoelig voor elke ontwikkeling en trend. Het is dan ook niet verrassend dat deze altijd in beweging blijft. Nu 2018 op zijn einde loop, is het tijd om vooruit te kijken naar de ontwikkelingen die content marketing in het komende jaar zullen beïnvloeden.

Een van de dingen die veranderd is content & SEO en de manier waarop zoekmachines met content omgaan. Waar eerder SEO keywords van essentieel belang waren, wordt content nu op een andere manier geëvalueerd door de zoekmachines. Deze hechten nu meer waarde aan content met meer context die onderling goed verbonden is met hyperlinks (backlinks, bijvoorbeeld). Bijvoorbeeld door Pilar content met verwante artikelen er omheen.

Voor veel bedrijven betekent dit dat er een verandering van strategie nodig is. Zeker op het gebied van organische zoekresultaten. HubSpot pakt dit bijvoorbeeld aan door naar de vindbaarheid per onderwerp te kijken in plaats van keyword. Daarvoor maken zijn gebruik van topic clusters.

Topic Clusters grafiek

Hiermee krijgt de content een sterkere positie in de zoekresultaten wat het gemakkelijker maakt voor leads om de juiste informatie te vinden.

Dit is een van de vele dingen die HubSpot voorziet als verandering op het gebied van content marketing strategie. Benieuwd naar de rest? Lees dan het hele artikel over de content marketing strategie van Hubspot.

Deel dit artikel

Ontdek de online groeikansen van jouw bedrijf

Meet met behulp van deze groeitest middels 10 vragen de volwassenheid van de marketing van jouw bedrijf en ontdek kansen.

SEO verbeteren: tien redenen voor extra focus op je SEO-strategie

We hebben het in onze blogs al vaak gehad over zoekmachine optimalisatie (SEO). Zo schreven we een blog met ‘alles’ over content en SEO, boden we een gratis SEO audit aan en gaven we een paar jaar geleden al enkele waardevolle tips om beter te scoren op Google. Maar waarom al deze tips? Waarom zou
Lees meer

Infographic maken? Met deze tips is dat zo gebeurd

Ben je op zoek naar een originele, visueel aantrekkelijke en scanbare manier om je content met de wereld te delen? Wil je indruk maken met een design dat je (potentiële) klanten zullen onthouden? Overweeg dan om een infographic te maken.  Infographics zijn een populaire vorm van content, die de afgelopen jaren enorm in populariteit zijn
Lees meer

Meer webverkeer met een zoekwoord analyse

Het uitvoeren van een zoekwoord analyse levert veel ondernemers de nodige stress op. De keuze aan zoekwoorden, tools en mogelijkheden is zo groot, dat de analyse hiervan vaak helemaal wordt overgeslagen. Dit is zonde, want het gebruik van de juiste zoekwoorden op een webpagina of in een blogartikel maakt een enorm verschil in het aantal
Lees meer