Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie met pop-ups

De beste pop-up voorbeelden voor conversie optimalisatie

Sommigen zweren bij websitepop-ups, anderen vinden ze vervelend. De waarheid is dat pop-ups vaak wonderen doen voor je conversie optimalisatie. Het is een geweldig middel om je lead magnet of dienst aan te prijzen. Ook wij experimenteerden met pop-ups en zagen onze conversie optimalisatie aanzienlijk stijgen.

Maar er altijd ruimte voor nieuwe experimenten en andere soorten pop-ups. Personizely.net verzamelde 25 pop-up designs om je te inspireren om te experimenteren. Wij zetten onze vijf favorieten hier op een rij.

1. Laat je lead kiezen

Laat je lead kiezen welke informatie hij of zij wil ontvangen. Wil je nieuwsbrieven ontvangen over zakelijke- of casual kleding? Daarmee is de kans groter dat je nieuwsbrieven ook echt goed gelezen worden en het aantal clicks hoger is.

Offer pop-up

2. Attendeer je leads op sales en aanbiedingen

Attendeer je leads op de nieuwste aanbiedingen en stuur ze gelijk met een link naar de landingspagina. Dat zorgt direct voor een hogere sales conversie.

Nike offer pop-up

3. Maak een product of dienst beperkt beschikbaar

De beste manier om je conversie optimalisatie te verhogen is door beperkte beschikbaarheid. Een countdown klok in je pop-up maakt dit extra duidelijk en creëert een noodzaak om nu te kopen.

Airpods pop-up

4. Stel een vraag, in plaats van zenden

Klanten vinden het belangrijk dat er naar ze geluisterd wordt. En hoe kun je dat beter doen? Precies door vragen te stellen.

Report pop-up

5. Een persoonlijke aanpak

Persoonlijk contact is ook in het digitale tijdperk nog altijd het beste. Vraag je klanten hun gegevens achter te laten en bel ze persoonlijk terug.

Questions pop-up

Deel dit artikel

Ontdek de online groeikansen van jouw bedrijf

Meet met behulp van deze groeitest middels 10 vragen de volwassenheid van de marketing van jouw bedrijf en ontdek kansen.

A/B testen, wat is dat?

Meer dan 70% van de bedrijven voert regelmatig A/B tests uit op hun website, blijkt uit onderzoek van Invesp. A/B tests zorgen niet alleen dat een website prettig en makkelijk te navigeren is, maar verhogen ook het aantal conversies aanzienlijk.  Maar wat is A/B testen precies? Waarom is deze techniek zo populair en hoe pak je
Lees meer

De click through rate (ctr): Definities en handige tips

De Click Through Rate (CTR) is een bekende term binnen de marketingwereld, waar we ook bij Leapforce veel waarde aan hechten. Het is een handige maatstaf voor het succes van een advertentie, social media post, e-mail en eigenlijk voor elke klikbare uiting van een bedrijf. Wil je weten wat de CTR precies inhoudt, hoe je
Lees meer

5 Tips voor een perfect website ontwerp

Website ontwerp is een essentieel onderdeel van iedere marketingstrategie. Wist je dat 38% van de internetgebruikers een website verlaat wanneer deze er onaantrekkelijk uitziet? In deze blog geven we vijf tips voor een perfect website ontwerp. Hoe zorg je dat jouw website als aantrekkelijk wordt ervaren? Hoe behoud je ook die 38%?  1. Begin met
Lees meer