GDPR Tablet

Psssst…..de General Data Protection Regulation (GDPR) is er

Het is eindelijk 25 mei, je weet wel van de General Data Protection Regulation (GDPR)

Geintje natuurlijk, jullie zijn er inmiddels mee doodgegooid, met die GDPR. Nou, de dag des oordeels is aangebroken hoor!

Alhoewel, misschien niet bekend, maar de wet is al in werking sinds mei 2016. Heeft iedereen alles netjes gemeld? Hoe dan ook, nu wordt iedereen geacht klaar te zijn met alle eisen die de GDPR stelt. Het is maar dat je het weet.

Kort gezegd betekent dat, dat de privacy officer in staat moet zijn om iedereen die aanklopt precies te vertellen wat exact van hem of haar bewaard wordt, met welk doel en hoe ze die gegevens weer terug kunnen krijgen. In pseudonimisering is voorzien, alles is altijd up-to-date en bovendien eenduidig en accuraat opgeslagen. Appeltje eitje dus.

En hoe zit het nu met de commerciële gegevens?

Wij van Leapforce, adviseren niet alleen Leapforce, maar helpen bovendien klanten met allerlei mooie tools en digitale experimenten hun online zichtbaarheid te vergroten, meer tractie te generen en een mooie leads funnels op te bouwen.

Jullie raden het al, dat genereert weer allerlei GDPR gevoelige data. Juist! En wat is nu onze ervaring?  De data die de digitale tractie aan de voorkant genereert, belandt vaak in de achterkant in het paradijs van ongekoppelde systemen en een wirwar van spreadsheets. Dat moeten we dus eerst oplossen. Dus met een goed CRM, gekoppeld mailsysteem, gekoppelde website forms, dashboards, service apps, offerte systeem en zo verder en zo verder, zodat alles eenduidig, geïntegreerd en accuraat wordt vastgelegd en weer gebruikt kan worden.

It's a spreadsheet paradise

Want de praktijk is dat er talloze spreadsheetjes zijn, informatie van de zelfde personen met betrekking tot hun aanwezigheid op een beurs of seminar, interesse in een campagne, getarget in een mailing, geïnteresseerd geweest in een brochure of white paper. En dan zitten er nog gegevens in systemen die niet gekoppeld zijn of spontaan binnen de organisatie zijn begonnen. En die bestanden staan all over the place, believe me. En o ja, wat voor data zit er extern gekoppeld in Slack, Yammer, Whatsapp en wat dies meer zij groepen, welke data staat op de Onedrive van de gefrustreerde Sharepoint gebruikers in je organisatie en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Voor startups geen probleem. De boete is omzet gerelateerd en die hebben ze nog niet. Voor de Shells van deze wereld idem, de max boete van 20 Miljoen haalt de foot notes van het jaarverslag niet eens. Precies de meerderheid, stuck in the middle, die moet op zijn tellen passen, en dat zijn de meesten van ons. Dus opruimen die zooi!

Niet alleen om de voorkant te versnellen moet de achterkant een geoliede machine zijn, maar de GDPR is al genoeg reden. Leapforce helpt graag de boel lean and mean te maken. En daarna meteen door met de versnelling aan de online voorkant. Meer weten? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Elfsquad Sales Configurator: Complexiteit Hoeft Géén Complexe Interface Te Hebben

Voornamelijk in de maakindustrie kost het opstellen van complexe offertes veel tijd. Producten of projecten die volledig zijn te ‘customizen’ zijn voor sales medewerkers vaak extreem ingewikkeld om in een offerte te verwerken. Wil de klant namelijk tijdens het salesproces één onderdeel veranderen, dan kan het zomaar zijn dat een hele offerte moet worden omgegooid.
Lees meer

Data, Integration & Automation: Alles Wat Je Moet Weten!

Als je je ook maar enigszins met sales en marketing bezighoudt, dan heb je het vast wel gemerkt: overal bestaat tegenwoordig een online tool voor. Handmatige acties in Excel-sheets zijn achterhaald, het traditionele adressenboek is overbodig en het versturen van e-mails kan helemaal automatisch. Sterker nog, de inhoud van deze e-mails wordt ook nog eens
Lees meer

Wat is marketing automation en waarom is het belangrijk?

Bijna alles kan tegenwoordig automatisch. Steeds meer industrieën gebruiken handige tools om werk te versnellen, te besparen en te verbeteren. Ook de rol van de marketeer verandert de laatste jaren snel. In plaats van een handmatige planner en communicatiemedewerker wordt de marketeer steeds meer een strategisch en technisch expert. Een groot deel van het marketingwerk
Lees meer