Digitale Transformatie

Kappen met dat papier, het is tijd voor een digitale transformatie

Help je bedrijf sneller groeien en houd meer overzicht met een digitale transformatie

Iedereen maakt zich zorgen over onze planeet. Iedereen wil iets doen. Een van de makkelijkste bijdragen is ophouden met printen en papier in het algemeen: een digitale transformatie dus.

Quote

Bij Xerox voorspelden ze al in 1975 dat het in 1995 het gedaan zou zijn met die papierenbende. Bij mijn eerste werkgever #IBM (meer dan een eeuw aan de top, wat een knap bedrijf is dit toch) voorspelden ze begin negentiger jaren met Office Vision het einde van het papiertijdperk. Ook dat is niet gelukt.

In 2018 is 90% van de kantoren nog steeds een inefficiënte papierenbende. Sickies, noties, printjes, uitgedraaide agenda’s, meeting documenten etc., mappen vol. Het zou verboden moeten worden. Tijd voor een digitale transformatie.

Mensen beweren toch echt beter te lezen van papier of zich beter te kunnen concentreren. Afgezien of dat waar is, moeten deze mensen zich afvragen of dit opweegt tegen de milieubelasting en de inefficiëntie voor de organisatie. Niet digitaal werken is eigenlijk obstructief, lekker jezelf optimaliseren, maar niet de organisatie.

Vandaag de dag met alle digitale transformatie mogelijkheden, is het digitale werken zoveel makkelijker en efficiënter. Er is geen excuus meer. Dus waarom doen zoveel bedrijven het nog niet?

Lees hier maar eens hoe een digitaal wervingsproces volledig papierloos verloopt. Ik doe het zelf nu al vier jaar, het is natuurlijk wennen en je weg vinden. Er zijn allerlei apps voor het maken van noties, scannen, annotatie, digitaal tekenen, sharing etc. En je moet het willen en doen, soms met een beetje hulp.

Sterker nog, het is net zoals met CO2 reductie, we moeten ervan af en het kan.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Wat is een ‘Customer empathy map’ en wat kun je ermee?

Ongeveer een jaar geleden schreven we een blog over de doelgroep analyse. We legden uit waarom deze een belangrijke basis vormt van iedere marketingstrategie. Daarbij beschreven we tevens hoe je in 7 eenvoudige stappen meer over je doelgroep te weten komt.  In deze blog bespreken we de ‘customer empathy map’. Deze methode wordt vaak gebruikt
Lees meer

5 redenen voor het inhuren van een marketing agency

Marketing is een onmisbaar onderdeel van ieder succesvol bedrijf. Start-ups hebben een sterke marketingstrategie nodig om te kunnen groeien, maar ook bedrijven die al een tijdje meegaan zijn gedwongen mee te gaan met de laatste marketingtrends. Doen ze dit niet? Dan zullen ze dit direct merken in hun verkopen.  De Leapforce marketing experts hard aan
Lees meer

Growth Hacking: Alles wat je moet weten!

Heb je onze slogan gezien? “Growth Hacking as a Service”. Al vanaf de geboorte van Leapforce geloven we in growth hacking. Het is een techniek die ieder bedrijf een volledig unieke strategie oplevert, en de resultaten zijn razend snel.  In dit artikel vertellen we je alles over growth hacking. We gaan in op de definitie
Lees meer