Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Growth of Leapforce 2021

Leapforce wint FD Gazellen 2022

Goed nieuws! Leapforce is uitgeroepen tot één van de FD Gazellen 2022. We behoren tot de snelstgroeiende bedrijven in Nederland en daar zijn we extreem trots op.

FD Gazellen

Het Financieele Dagblad (FD) organiseert dit jaar alweer de negentiende editie van de FD Gazellen. Al negentien jaar worden Nederlandse bedrijven beloond voor hun harde werk en succes. 685 Gazellen in onze regio mochten een award in ontvangst nemen, waaronder Leapforce. 

Hoe doe je dat nou, FD Gazelle worden? Om kans te maken moet je aan de volgende eisen voldoen: 

  • Een omzetgroei van minimaal 20% over een periode van drie jaar (2019-2021);
  • de omzetgroei over de driejarige periode is ononderbroken;
  • in het eerste jaar bedraagt de omzet minimaal €250.000;
  • het bedrijf was ten minste op 1 januari 2019 economisch actief; 
  • in het laatste jaar was het nettoresultaat positief, en in de voorgaande twee jaar maximaal één jaar verlieslatend; 
  • het bedrijf is financieel gezond. 

Naast omzetgroei kijkt het FD bij het selecteren van de winnaars ook naar factoren zoals groei in het aantal werknemers en winstgevendheid van het bedrijf.

Het succes van Leapforce

Inmiddels is Leapforce een bekende naam in de Nederlandse marketingwereld en komt de erkenning van ons harde werk van alle kanten. Trotse medewerkers, grote successen en interessante nieuwe learnings, tevreden klanten die hard met ons meegroeien én een mooie award.

Maar hoe begon het allemaal ook alweer?

 

In 2018 werd Leapforce opgericht. Philip Hennemann en Witold Rosendaal zagen de potentie van growth hacking en besloten deze techniek in te zetten om klanten vooruit te helpen. 

Leapforce was niet hun eerste project samen. De goede match was dus al bevestigd, maar de start van een nieuw bedrijf bleef spannend. Gelukkig dienden de eerste klanten zich al snel aan en werd er door een handjevol Leapforcers hard gewerkt in een klein kantoor aan de Overtoom. 

Witold en Philip beginnen Leapforce

Fast forward naar 2022, waarin alles anders is. Inmiddels zijn we met een team van circa 30 FTE’s, hebben we kortgeleden onze honderdste klant gevierd en werken we samen in een ruim kantoor aan de H.J.E. Wenckebachweg. We zijn een echte scale-up geworden en hebben onze methoden meer dan bewezen. 

Waarom is Leapforce in de afgelopen jaren zo hard gegroeid? Hier zijn naar onze mening verschillende redenen voor: 

  • We slaan een brug tussen creatieve marketing, IT-expertise, datagedreven bijsturen en automatisering. Deze combinatie werkt! 
  • Door eindeloos veel analyseren, experimenteren en optimaliseren hebben we hele sterke methoden en technieken ontwikkeld. Deze zetten we in voor onze klanten én voor onszelf. 
  • Voor elk partje van het Leapforce flywheel of growth hacking hebben wij een superexpert beschikbaar. Campaigning, CRM, social media, content of data, onze eilandjes met specialistische kennis werken perfect met elkaar samen voor optimaal resultaat. 
  • We hebben de delight-fase hoog in het vaandel staan. We weten als geen ander hoe je klanten binnenhaalt én hoe je ze omtovert tot tevreden ambassadeurs. Onze klanten werken gemiddeld nu al 700 dagen actief met ons samen. Een mooie score! 
  • We geven altijd 100% of meer en dat wordt gewaardeerd. We zijn supertrots op onze Net Promoter Score® (NPS) van ruim boven de 8.
  • We durven te experimenteren. Wat in theorie werkt, hoeft in de praktijk niet altijd te werken. Onze datagedreven experimenten geven waardevolle inzichten. Zo gaan we door tot we succes hebben geboekt! 
  • We hebben een ijzersterk team verzameld. Recruitment is niet makkelijk, maar wij zijn hier (mede door onze slimme online technieken) heel goed in geworden. Onze bedrijfscultuur is uniek en zonder onze Leapforcers waren we nooit FD Gazelle geworden. 

We duwen waar het beweegt en zo hou je de vaart in ons Flywheel of growth hacking!

Philip Hennemann.
Teamuitje met Leapforce

2023 en verder

Met een mooi jaar (bijna) achter de rug zijn we druk bezig met onze plannen voor 2023 en verder.

Uiteraard willen we blijven groeien en zullen we onze methoden en technieken blijven verbeteren. Ons vakgebied staat niet stil, dus wij ook niet. 

Ik droomde er als tiener al van om succesvol ondernemer te worden. De FD Gazellen gaf me al een klein beetje het gevoel dat die droom misschien uitkomt. Maar eerst nog even buffelen! 

Witold Rosendaal

Uiteindelijk willen we met Leapforce hét full-service bureau voor het MKB worden. Een mooi doel, maar daar zijn we nog niet. Voor nu blijven we met veel plezier aan Leapforce werken.

Deel dit artikel

Ontdek de online groeikansen van jouw bedrijf

Meet met behulp van deze groeitest middels 10 vragen de volwassenheid van de marketing van jouw bedrijf en ontdek kansen.

Vijf jaar Leapforce: de vijf highlights van 2022

Bij Leapforce is elk jaar leuk, maar 2022 was misschien wel één van de leukste jaren tot nu toe. Alles mag weer offline, dus gezellige meetings, klantbezoeken en uitjes stonden centraal. Naast heel veel groei en verder professionaliseren natuurlijk.    Benieuwd wat het afgelopen jaar zo bijzonder maakte? Dit zijn vijf van onze favoriete events
Lees meer

4 jaar Leapforce: Opschalen en herstructureren – Leapforce

Elk jaar staan we bij Leapforce weer te kijken van de enorme stappen die we hebben gemaakt. Ons bedrijf bestaat inmiddels alweer bijna vier jaar, en ook 2021 zat weer vol mooie uitdagingen, ontwikkelingen, nieuwe klanten, nieuwe collega’s en precies de groei waar we op hadden gehoopt. Van start-up naar scale-up Terwijl we onszelf in
Lees meer

Agile werken: Wat is het en waarom is het zo populair?

Agile werken wordt steeds populairder. Voornamelijk in het afgelopen jaar heeft een Agile werkwijze voor velen de structuur en motivatie geboden die hard nodig was. Maar wat houdt Agile precies in en waarom is deze filosofie zo populair? Hier gaan we in deze blog uitgebreid op in.  De geschiedenis van Agile  De Agile filosofie is
Lees meer