Groepsfoto Leapforce

Millenials zijn de toekomst

Mijn generatie kon niets, Millennials kunnen meteen aan de slag

30 jaar geleden startte ik bij IBM. Na 8 jaar studeren, toen nog op kosten van de staat, ging de drs geneeskunde toch maar het corporate bedrijfsleven in. Eerst rustig een jaartje opgeleid worden, natuurlijk inclusief salaris en leaseauto. Daar kunnen de millenials van nu zich niets bij voorstellen.

Alles wat IBM toen te bieden had kwam voorbij in een heuse opleidingsklas. In het eerste jaar leverde je niets op. Elk systeem waar je mee werkte had je nog nooit gezien, was super ingewikkeld en niet gebruiksvriendelijk. Daarnaast moest je toetsencombinaties uit je hoofd leren waar je al bijna een aparte opleiding voor nodig had. Kennis was altijd dagen weg voor dat je het had. Niets van onze studies, en zeker de mijne niet, was direct toepasbaar. Het bedrijfsleven was een nieuwe wereld die weinig met de vorige te maken had.

Wat een verschil is het om met de millennials te werken. Mijn compagnon Witold Rosendaal is met 25 jaar de een na oudste van ons bedrijf Leapforce, de rest is jonger.

Ondanks dat millennials langer moeten werken, genieten ze korter van het studentenleven, doen ze meer studies te gelijk, hebben ze het buitenland gezien en hebben ze allerlei baantjes om hun met horeca doorspekte leven in the fast lane te bekostigen.

Deze digital natives zijn opgegroeid met apps, gewend eerst te zoeken voor ze vragen en zelf oplossingen te vinden. Apps, devices en tools, de digital natives weten niet beter. Ze zijn zelfstandig, leergierig en willen vooral leren en praktisch aan de slag. Alles wat ze nodig hebben is real time beschikbaar en slechts binnen een paar toetsaanslagen of voice commands te vinden.

Millennials beseffen dat alles al bedacht en gedocumenteerd is en dus vindbaar is. Bij ons dragen ze van dag één bij aan projecten. En dat is wat onze klanten nodig hebben de transitie te maken naar nieuwe tools en technieken. Ik vind het een genot omringd te zijn met deze energie en mentaliteit. Ze zijn uitstekend inzetbaar bij onze klanten die allerlei apps en tools nodig hebben om hun digitale verkoop machine aan de gang te krijgen.

Een van onze klanten wees me op deze quote: “We’ll never stop tinkering with our tech infrastructure; just the act of trying out new tools often helps us streamline an inefficient process.” En zo is het.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

3 Jaar Leapforce: Waarom We Best Een Beetje Trots Op Onszelf Zijn

De tijd vliegt! We kunnen bijna niet geloven dat Leapforce alweer drie jaar bestaat. Toen we in 2018 ons bedrijf startten, hoopten we op continue groei, interessante projecten, leuke klanten en een gepassioneerd team. En laat dat nu precies zijn wat we gekregen hebben? ‘Gekregen’ door keihard werken, natuurlijk.  2020 was een speciaal jaar voor
Lees meer

2 jaar Leapforce: Jezelf growth hacken doe je zo!

Leapforce twee jaar! Het begin van een nieuw jaar blijft een bijzonder moment. Vorig jaar vierden we een succesvol eerste jaar van ons bedrijf, dit jaar vieren we een groei die we niet hadden durven dromen. Jezelf en je klanten growth hacken Na een paar jaar samenwerken aan verschillende projecten, besloten Philip Hennemann & Witold
Lees meer

Leapforce by the numbers

1 jaar growth hacken Eén jaar Leapforce, en wat is dat jaar snel gegaan! Van Valleybase naar Medtechbase naar Leapforce. En toen we eenmaal met Leapforce van start gingen, groeiden we zé elk kantoor uit. We kunnen terugkijken op een jaar vol mooie en geweldige projecten. We hebben zoveel leuke dingen gedaan, en zoveel klanten
Lees meer