Bear Market

The Bull & Bear Market

Repareer je CRM-dak vóór de bear market

We zitten alweer tien jaar na het begin van de laatste crisis die in 2008 echt begon. En ja hoor het omgekeerde-rentecurve spook steekt de kop weer op, net zoals de beer van de ‘the bull & bear market’. Of wel: de korte rente stijgt harder dan de lange rente. Volgens velen is dat een teken dat een crisis aanstaande is.

Nu ja daar is niets nieuws aan want, ‘the bull & bear market’ wisselen elkaar zich al sinds mensenheugenis met een gezonde regelmaat af. Het is dus bijna een gegeven dat het binnenkort een keer weer echt goed tegenzit, en dan moet je daar nu juist goed op voorbereiden.

Bull Bear market
Bron: sketchplanations.com

In slechte tijden is het van belang om tijdig, goed en efficiënt je product of dienst aan de man te brengen. Immers, dan is commerciële slagkracht extra nodig. En juist anno 2018, met de huidige mogelijkheden van commerciële software en tooling, is het heel goed mogelijk om een geoliede digitale verkoopmachine te creëren. Bovendien is er hopelijk nu budget om het eens goed onderhanden te nemen voor het te laat is.

De bedrijven die hun marketing en sales proces goed geïntrigeerd hebben in een digitale funnel gaan pas echt de vruchten plukken als het slechter gaat. Dus nu het nog kan, weg met het spreadsheet paradijs, integreer moderne CRM-software, investeer in offerte Tooling, Web frontends, Socials, campagne software, goede koppeling met ERP backends etc. en zorg dat je klaar echt bent voor slechter tijden.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Agile werken: Wat is het en waarom is het zo populair?

Agile werken wordt steeds populairder. Voornamelijk in het afgelopen jaar heeft een Agile werkwijze voor velen de structuur en motivatie geboden die hard nodig was. Maar wat houdt Agile precies in en waarom is deze filosofie zo populair? Hier gaan we in deze blog uitgebreid op in.  De geschiedenis van Agile  De Agile filosofie is
Lees meer

Duurzaam ondernemen: Hoe pak je dat aan?

Termen als ‘duurzaam ondernemen’ en ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ (MVO) komen steeds vaker langs in het bedrijfsleven. Meer en meer ondernemers zien in dat we ons gedrag moeten veranderen voor een duurzame toekomst en ook consumenten vinden duurzaamheid steeds belangrijker.  Uit onderzoek van Dossier Duurzaam 2019 bleek dat 76% van de consumenten bedrijven sympathieker vindt wanneer
Lees meer

Ga Papierloos Voor Een Duurzame Toekomst!

Hebben jullie de nieuwe film van David Attenborough al gezien? In deze prachtige ‘getuigenverklaring’ deelt Attenborough zijn zorgen over de staat van onze planeet en de impact die de mens hierop heeft.  https://www.youtube.com/watch?v=64R2MYUt394 Ook al doen we bij Leapforce al tijden ons best om zo duurzaam mogelijk te werken, deze documentaire zette ons opnieuw aan
Lees meer