Al je marketing data in één Marketing Dashboard

Al je marketing resultaten inzichtelijk. Het is dé plek voor analyse, rapportage, waardevolle lessen en snelle bijsturing voor optimaal resultaat.

Wat is het Leapboard?

Het Leapboard is de cockpit van je online marketingmachine. Het is de plek waar je in één oogopslag ziet hoe jouw marketingactiviteiten en -investeringen presteren. Denk hierbij aan webverkeer, zoekmachine optimalisatie (SEO), social media en online campagnes.

Hoe werkt dit? Het Leapboard bevat slimme koppelingen die data binnenhalen vanaf je website, Google Analytics, je social media kanalen en diverse externe platformen en marketing tools.

Met al deze data op één plek, ben je perfect in staat om vooruitgang te meten, rapporten uit te draaien, eventuele problemen op te sporen en precies in kaart te brengen wat wel en niet werkt. Met deze kennis op zak blijf je je marketingtechnieken optimaliseren en wordt groeien steeds makkelijker.

Waarom is het Leapboard onmisbaar?

Het digitale marketinglandschap wordt steeds complexer. De moderne marketeer is afhankelijk van een groot aantal digitale marketingkanalen, allemaal met hun eigen analytics. 

Hoe schep je orde in deze digitale wirwar? Hoe houd je het overzicht in de prestaties van alle online tools en campagnes?

Veel bedrijven lopen tegen de volgende uitdagingen aan…

  • Het kost veel tijd om de analytics van alle losse marketingkanalen bij te houden. De drempel om regelmatig rapportages te maken en Key Performance Indicators (KPI’s) bij te houden is hierdoor te hoog en verbeterkansen worden gemist. Meten is weten!

  • De analytics van losse marketingkanalen zijn lastig te vergelijken, omdat ze op verschillende manieren worden berekend en weergegeven.

  • De technische kennis om zelf een marketing dashboard te bouwen ontbreekt binnen de meeste marketing teams.

Het Leapboard biedt de oplossing!

Bij Leapforce hebben we in samenwerking met onze klanten hét Leapboard ontwikkeld. Het dashboard bevat alle belangrijke marketing metrics, de juiste koppelingen, een gebruiksvriendelijke layout en is gemakkelijk in te richten voor jouw bedrijf.

Enkele voordelen uitgelicht: 

  • Krijg de inzichten die je altijd al hebt geambieerd en maak datagedreven beslissingen.
  • Alle voorbereiding is gedaan. Geef ons simpelweg leesrechten in je marketingkanalen, en je eigen dashboard is in no time live
  • Up-to-date inzicht in de marketing performance van jouw bedrijf. 
  • De uitkomsten van al je campagnes in één overzicht
  • Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te begrijpen. Geen technische- of analytische kennis vereist! 
  • Rapportages kunnen worden ingepland en uitgedraaid in PDF. 
  • Compleet met een demo, onboarding en altijd een supportlijn ter beschikking. 

Wil je het Leapboard in actie zien?

Dat kan! Schrijf je snel in voor een vrijblijvende demo, en wij geven je een tour.

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Alle belangrijke data overzichtelijk op één plek

Het Leapboard bevat vier onderdelen: Web analytics, SEO, campaigning en social analytics.

Web analytics

Web analytics geven inzicht in webverkeer op desktop, mobiel en tablet. Je ziet hier bijvoorbeeld hoeveel mensen je website hebben bezocht, waar deze mensen zich bevonden en hoelang een bezoek duurde.

Onder web analytics vind je onder meer:

  • Het aantal unieke sessies/paginaweergaves op je website. 
  • Het gemiddelde sessieduur op je website
  • Het aantal sessies per kanaal (desktop, mobiel of tablet). 
  • Hoe de bezoekers op je website zijn binnengekomen (bijvoorbeeld via Google, social media of e-mail). 
  • De landen waarin de bezoekers zich bevonden. 
  • De goals die ingesteld zijn in je Google Analytics. 
  • Het bounce rate van specifieke pagina’s

Handige pijlen die aangeven of de aantallen zijn gestegen of gedaald, in vergelijking met een voorgaande periode.

SEO

Onder SEO vind je de prestaties van je website, webpagina’s en SEO-zoekwoorden. Je ziet hier hoe vaak een pagina met een bepaald zoekwoord is bekeken, en hoe dit aantal zich verhoudt tot een voorgaande periode. Dit biedt inzicht en richtlijnen in het optimaliseren van je website, zodat er organisch meer (relevant) verkeer kan worden opgebouwd.

Onder SEO zie je onder meer:

  • De impressies, klikken en click-through-rate (CTR) per geselecteerd zoekwoord. 
  • De positie op Google van jouw website op diverse zoekwoorden. 
  • De Google Pagespeed, waarmee je gemakkelijk ziet of jouw website snel genoeg laadt. 

Eventuele errors en waarschuwingen op het gebied van SEO.

Campaigning

De campaigning analytics geven inzicht in de resultaten van je online advertenties. Maak je met je bedrijf bijvoorbeeld gebruik van LinkedIn Ads, dan zijn de resultaten van je advertenties hier te vinden. 

Onder campaigning zie je onder meer:

  • De prestaties van je advertenties (denk hierbij aan impressies, klikken en conversies) binnen ieder stadium van de customer journey
  • De kosten van je advertenties (per campagne, advertentiegroep en advertentie). 

Handige pijlen en percentages die aangeven hoe de resultaten zich verhouden tot een voorgaande periode.

Social analytics

Onder social analytics komen de analytics van al je social media kanalen samen. Gebruik je bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram? Dan bevat het dashboard de analytics van al deze kanalen, per kanaal óf samengevoegd voor inzicht in je totale social media cijfers.

Onder social analytics zie je onder meer:

  • Je totale aantal volgers en de huidige groei in vergelijking met de voorgaande maand. 
  • Post statistieken, zoals impressies, likes, comments en shares. 
  • De prestaties van individuele posts

De totale engagement rate per dag en/of per views.

thv_pieter

Wat onze klanten zeggen

“Het Leapboard van Leapforce geeft een gecentraliseerd overzicht van de prestaties van al onze marketing kanalen. Dit zorgt ervoor dat ik als directeur data gedreven beslissingen kan maken!”

Pieter Duijs, (Directeur & Founder) van Thuysvers

Wat kost het?

Wil je het Leapboard met eigen ogen zien en heb jij interesse in een gratis demo? Geen probleem! Plan hieronder iets in met onze enthousiaste expert.

Benieuwd welke kosten zijn verbonden aan het Leapboard? Hieronder onze prijzen:

Maandelijks

€150 p/m

€1.800 per jaar

Jaarlijks

€110 p/m

€1.320 per jaar

Eerste jaar: €990

Wil je het Leapboard in actie zien?

Dat kan! Schrijf je snel in voor een vrijblijvende demo, en wij geven je een tour!

Luuk Van Den Bosch

Marketing & Sales expert

4-Leadmagnet_banner-image
Ja, ik wil een demo!
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ja, ik wil een demo!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geen tijd voor een demo?

Klik dan hier om meer informatie te downloaden over het Leapboard.