Skip to content
fd-gazellen-lf-2022-2023
Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Waarom een marketing agency inhuren? Marketing is een onmisbaar onderdeel van ieder succesvol bedrijf. Start-ups hebben een sterke marketingstrategie nodig om te kunnen groeien, maar ook bedrijven die al een tijdje meegaan zijn gedwongen mee te gaan met de laatste marketingtrends. Doen ze dit niet? Dan zullen ze dit direct merken in hun verkopen.

desar marketing agency
De Leapforce marketing experts hard aan het werk voor onze klanten

Betekent dit dat ieder bedrijf een interne marketingexpert moet aannemen? Dat zeker niet. Het is ook mogelijk om een externe marketeer in te huren. De afgelopen jaren hebben we met Leapforce een groot aantal bedrijven enorm goed geholpen met onze kennis en ervaring op het gebied van marketing en growth hacking. Sommige bedrijven hadden al een eigen marketingteam aan boord dat wat hulp kon gebruiken, en anderen vertrouwden volledig op onze kennis en expertise voor hun groei. 

Ons advies om een marketing agency in te huren voor de optimale groei van een bedrijf komt waarschijnlijk dan ook niet als een verrassing. Echter, voor degenen die nog twijfelen, zetten we graag vijf voordelen hiervan op een rijtje.

1. Expertise en ervaring

Als eerste is de kans groot dat een marketing agency, zoals Leapforce, meer expertise en ervaring heeft in haar vak dan een nieuwe interne marketingcollega of zelfs een intern marketingteam.  

Een marketing agency start je niet zomaar, dus de experts achter dit bedrijf zullen waarschijnlijk al enkele jaren ervaring én een flinke dosis passie voor het vak hebben. De meeste agencies zitten midden in hun vakgebied en volgen regelmatig cursussen, werken met meerdere klanten, en doen constant ervaringen op die ook jou bedrijf verder kunnen helpen.

Dit betekent dat, vergeleken met een interne collega, nauwelijks inwerktijd nodig is zowel tijd als geld wordt bespaard aan interne training.

2. Een heel team ter beschikking

De meeste marketing agencies bestaan uit meer dan één persoon. In het geval van Leapforce, bijvoorbeeld, bestaat het team van experts uit meer dan 30 mensen. Project managers, growth hackers, ad experts, social  media managers, content marketeers, data managers, webdesigners, UX-designers en ga zo maar door. Met z’n allen bezitten we een indrukwekkende hoeveelheid aan vaardigheden.

leapforce team

Dit brengt nogal wat voordelen met zich mee ten opzichte van het aannemen van één (of zelfs enkele) interne medewerkers. Hoe meer teamleden, hoe meer kennis, ideeën, inspiratie en creativiteit je binnen je project zult zien. Daarnaast biedt een groter team de mogelijkheid om acties meermaals te checken, wat resulteert in foutloos werk van hoge kwaliteit.

3. Beter op de hoogte van nieuwste mogelijkheden

Marketing agencies werken hard om op de hoogste te zijn (en blijven) van de nieuwste mogelijkheden, tools en trends. Dit moeten ze wel, want het missen van belangrijke ontwikkeling geeft ze direct een achterstand op de concurrent. En dit probeert iedere agency natuurlijk te vermijden.

Wanneer je als bedrijf een agency inschakelt, kun je er dan ook vanuit gaan dat je niets mist. En dat is bij de interne medewerker, of zelfs bij het marketingteam, niet altijd het geval. Vaste medewerkers zijn namelijk vaak zó gefocust op de activiteiten en projecten binnen het bedrijf dat het lezen, luisteren, leren en ontwikkelen er nog wel eens bij inschiet.

4. Handige samenwerkingen

De meeste marketing agencies hebben handige connecties. Ze hebben samenwerkingen met software providers, ze werken samen met andere experts binnen hun vakgebied (wanneer een taak ze nét even te specialistisch is) en kunnen zelfs vaak handige kortingen of diensten regelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een speciaal implementatieprogramma van ingewikkelder software, waarbij de agency extra sturing en training aanbiedt.

Werk je met een interne medewerker of marketingteam? Dan is je netwerk een stuk kleiner en is de zoektocht naar de juiste tools, partners en externe experts vaak lastiger en langduriger.

5. Bespaar geld

In de meeste gevallen pakt de inzet van een agency stukken goedkoper uit dan het aannemen van een interne marketing expert of een marketing team. Zo bespaar je, ten eerste, een flink bedrag aan kantoorruimte en bijhorende materialen. Een interne collega heeft onder meer een computer, bureau, kantoor artikelen en een telefoon nodig, en de kosten daarvan kunnen flink oplopen.

Daarnaast is de vraag of één interne marketingexpert wel voldoende is. De kans is klein dat je een medewerker vindt die goed is in alle onderdelen van het marketingvak. Denk aan webdesign, planning en strategie, graphic design, schrijven, UX design, social media management, en ga zo maar door. Om alle benodigde expertises in huis te halen zul je daarom waarschijnlijk een volledig team moeten aannemen in plaats van slechts één medewerker.

Kies je voor een agency? Dan kan het team aan experts je zelf, of via een van hun contacten, met alle nodige taken helpen. En dat voor vaak nog minder dan het aannemen van één nieuwe collega zou kosten.

Marketing-agency-1536x1152

 

Wil jij ...

  • Hulp bij het opstellen van een marketingstrategie
  • Advies over het uitvoeren van marketinggerelateerde acties?
  • Weten wat een marketing agency voor jouw kan betekenen?
  • Met ons in gesprek over onze diensten en ervaringen?
5 Stars
Wij krijgen een 5/5 uit 275 Google Reviews

Vraag een advies gesprek aan

We nemen binnen 2 werkdagen contact met je op