Recruitment marketing heeft een grote impact gehad voor de werving van technische rollen voor Nodema, een machinebedrijf in Weesp.
Vraag en doelstelling
"Nodema krijgt maar liefst twintig nieuwe sollicitanten binnen."
In tijden van schaarste slimmer recruiten. Nodema werkte met recruitmentbureaus en uitzendbureaus. Veelal kostbaar en geen garantie voor succes. Kon dat geld niet beter en duurzamer besteed worden? Leapforce werd gevraagd een eigentijdse campagne te bedenken en uitvoeren.Over Nodema
Onze aanpak
Er is krapte op de arbeidsmarkt, dus een saai vacature tekstje verstopt op de website is echt niet genoeg. Nodema was op zoek naar servicemonteurs en is daar niet het enige bedrijf in. Leapforce heeft de mensen van Nodema goed ondervraagd wat het werk inhoudt, wat er leuk aan is, hoe de collega’s zijn, waarom zij er werken etc.
Ten tweede hebben we een aparte landingspagina gemaakt, met aansprekende teksten gebaseerd op de uitkomsten van de interviews. Bovendien heeft Leapforce apart foto’s gemaakt om met beeld en design meer lading aan de boodschap te geven. De campagnes zijn voornamelijk regionaal via Facebook/Instagram en Linkedin gedaan. Nog geen duizend euro advertentiebudget, resulteerde in uiteindelijk tientallen sollicitaties. Nodema reageerde snel op elke aanvraag, wat de kans van slagen natuurlijk verhoogt.
Resultaten waar we trots op zijn
01 Hoog aantal advertentie weergaven
Maar liefst 57.727 advertentie weergaven.
02 Hoog aantal pagina bezoekers
Er zijn 942 potentiële servicemonteurs die de landingspagina bezocht hebben
03 Nieuwe collega's opgeleverd
Een totaal van 20 sollicitanten met daaruit meerdere nieuwe collega’s!
“Leapforce heeft laten zien dat het anders kan!”
“Ik wilde zoeken naar nieuwe wegen van werving, elke keer een deel van een jaarsalaris voor een kandidaat uitgegeven, leek mij niet goed besteed. Leapforce heeft laten zien dat het inderdaad anders kan en dat ook duurzamer is in naamsbekendheid en zichtbaarheid in de regio”.
Gijs Kurvers
Directeur, Nodema
Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten
In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.