Een LinkedIn Lead Gen Form campagne voor Sif Group heeft geleid tot 300+ leads in 2 maanden tijd tegen €7,46 per lead.
Vraag en doelstelling
"Een relevant eigen publiek creëren voor €7,46 per lead en meer naamsbekendheid middels downloads of nieuwsbriefinschrijvingen."
Sif Group vroeg Leapforce om meer naamsbekendheid bij de doelgroep te creëren en om top-of-mind te blijven bij deze doelgroep. De doelstelling was om in 3 maanden tijd 60 conversies te genereren middels het behalen van downloads op bijvoorbeeld een campagne of nieuwsbriefinschrijvingen.
Over Sif Group
Sif Group is pionier op het gebied van offshore fundatiebuizen. Ze ontwikkelen producten en diensten om aan de vraag van de markt te blijven voldoen. Windparkontwikkelaars en EPCI contractors kunnen bij Sif Group terecht voor fundatiedesign, fabricage, corrosiebescherming en logistieke diensten. Daarbij heeft Sif Group een actieve rol bij de ontwikkeling van nieuwe producten en zorgen ze dat productieprocessen en -middelen geschikt zijn voor het vervaardigen van steeds grotere monopiles.
Onze aanpak
De focus van Leapforce lag op het vergroten van naamsbekendheid. Maar hoe kunnen we het beste die naamsbekendheid creëren bij de doelgroep van Sif Group? Sif Group is altijd bezig met innoverende projecten. Wij bedachten een LinkedIn Lead Gen Form campagne waar de doelgroep zich kon inschrijven voor een gratis e-learning. We schreven een bericht waarin we schaarste hebben gecreëerd, zodat de doelgroep het gevoel had dat zij zich wel moesten inschrijven. Dit bericht werd via InMails verstuurd naar drie verschillende doelgroepen. Zodra mensen zich inschrijven voor de gratis e-learning werden er drie mails, met daarin tussenperiodes, automatisch verstuurd met uitleg over de innoverende projecten. Door middel van deze actie hebben we bijna 300 relevante professionals verbonden aan de database van Sif Group.
Resultaten waar we trots op zijn
01 Veel meer leads binnen gehaald
Cost per lead van €7,46 terwijl de benchmark op €87,59 cost per lead ligt
02 Hoog volume content plaatsing
Voltooiing van 74,79% frequentie terwijl benchmark op 10% ligt
03 Veel eigen content
Een totaal van 300 leads binnengehaald in 2 maanden tijd, terwijl de doelstelling 60 leads in 3 maanden was
“Prettige samenwerking!”
“Wij werken heel prettig samen met Leapforce. Het is een jong maar enthousiast en kundig team dat bedrijven met beperkte marketing capaciteit, heel goed kan ondersteunen en verder kan helpen in de wereld van online marketing anno 2022.”
Sanne Geurts
Manager Marketing & Communications
Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten
In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.