Leapforce helpt Hybrid aan leads t.w.v. €100k+

Binnen twee maanden hebben we voor onze klant Hybrid 88 leads gegenereerd met LinkedIn ads. Hieruit kwamen 37 gesprekken en zijn er uiteindelijk 15 pilots gestart.

Leapforce genereert 88 leads, 37 gesprekken en 15 pilots voor Hybrid Technical Solutions t.w.v. €100k+.

Online leads genereren en de doelgroep aanzetten tot conversie

Vraag en doelstelling

Hybrid Technical Solutions was een nieuw zusterbedrijf van Hybrid IT en was op zoek naar een partner die het digitale sales en marketing landschap kon neerzetten. Daarbij wilde het bedrijf graag growth hacking campagnes uitvoeren om zo online leads te genereren en de doelgroep aan te zetten tot conversie.

Over Hybrid

Hybrid Technical Solutions (Hybrid Tech) doet aan nearshoring: het bedrijf stelt een remote team aan technische tekenaars op in Servië en koppelt dit met Nederlandse bedrijven in de bouw, architectuur en vastgoed. Ze hebben een netwerk aan ervaren BIM-modelleurs en CAD-tekenaars die zowel hoogopgeleid als betaalbaar zijn. Hybrid Tech is opgericht door twee gepassioneerde ondernemers Guy en Djordje die beiden sterk geloven in de kracht van het hybride werken. Samen runnen ze ook het succesvolle Hybrid IT Solutions wat hetzelfde doet als Hybrid Tech, maar dan met IT-personeel.

Over Hybrid

Hybrid Technical Solutions (Hybrid Tech) doet aan nearshoring: het bedrijf stelt een remote team aan technische tekenaars op in Servië en koppelt dit met Nederlandse bedrijven in de bouw, architectuur en vastgoed. Ze hebben een netwerk aan ervaren BIM-modelleurs en CAD-tekenaars die zowel hoogopgeleid als betaalbaar zijn. Hybrid Tech is opgericht door twee gepassioneerde ondernemers Guy en Djordje die beiden sterk geloven in de kracht van het hybride werken. Samen runnen ze ook het succesvolle Hybrid IT Solutions wat hetzelfde doet als Hybrid Tech, maar dan met IT-personeel.

lf-onze-aanpak

Onze aanpak

Voordat Leapforce van start ging met het growth hacking project, werd eerst onderzoek gedaan naar de juiste doelgroepen. Huidige klanten, potentiële klanten en experts werden geïnterviewd en verschillende brainstormsessies in de Leapforce Pressure cooker zijn ingezet. De resultaten werden uiteengezet in een growth hacking plan en het opzetten van campagnes kon beginnen. Naast een succesvolle LinkedIn InMail campagne, zijn we gaan adverteren op drie doelgroepen. We boden in de LinkedIn ads een pilot van gratis 40 uur aan technische tekenaars aan. De meeste leads kwamen uit de architectuur sector. Als vervolgactie hebben we nieuwe ads gecreëerd speciaal gefocust op de architectuursector. Alle binnenkomende leads werden automatisch in het CRM-systeem geplaatst en in een automatische mail drip. Nadat de mail drip voorbij was, kon Hybrid ze opvolgen.

De resultaten van Hybrid

88

88 leads

De LinkedIn Ads campagne bracht 88 lead, 37 gesprekken en 15 pilots.

42%

42% conversie van lead naar gesprek

Uit 42% van de binnengehaalde leads volgende gesprekken.

41%

41% conversie gesprek naar pilot

Uit de gesprekken converteerde 42% naar het starten van een pilot.

lf-waarom
Eduard JASA QUote

“Leapforce is gedreven en geeft resultaat!”

“Leapforce combineert een complete en geïntegreerde sales- en marketing dienstverlening onder één dak en levert daarmee een enorme bijdrage aan het leadgenererende vermogen van JASA. Leapforce heeft ervoor gezorgd dat JASA nu een content heart beat heeft die onze zichtbaarheid en vindbaarheid enorm verbeterd.”

Eduard de Haan
CEO, JASA

Luuk vD Bosch

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten.

Kom in 30 minuten te weten hoe jouw bedrijf digitale sales en marketing effectief kan inzetten om meer tractie te genereren

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer weten? Lees hier meer

Bekijk meer campaigning cases

Nodema

Machinemonteurs zijn de moeilijkst vervulbare vacature van 2021 (Telegraaf), dankzij slimme digitale marketing is Nodema overspoeld door tientallen sollicitanten.

Sif Group

Met een slimme LinkedIn advertentiecampagne hebben we na een korte periode van experimenteren uiteindelijk in anderhalve maand 285 leads gegenereerd. En dat terwijl de doelstelling 60 leads in drie maanden was!

Lease a Bike

De Registration Highway is een project met de ambitie om het registratieproces van initieel vijf werkdagen terug te brengen naar slechts vijf minuten, middels automatisering en integraties tussen verschillende systemen.

ThuysVers

Een omzetstijging van 297% middels social media campagnes en marketing automation. Met behulp van Leapforce heeft Thuysvers de business binnen een jaar tijd bijna verdrievoudigd!

PROZEE

Samen bouwen aan een digitale sales- en marketingmachine! Door de inzet van slimme tools voor persoonlijk benadering van potentiële klanten.

Bekijk ook andere expertises

Campaigning
Social Media
Content & SEO
Website & Shop
CRM & Digital Sales
Service & Loyalty