Skip to content
fd-gazellen-logo-liggend-22-24
Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Koninklijke Van Wijhe Verf had www.ralstoncolour.com en www.wijzonol.nl twee websites die verouderd waren en niet meer voldeden aan de hedendaagse standaarden. Het bedrijf wilde de websites vernieuwen en zochten een partner die niet voor elke minuut overwerk extra kosten in rekening bracht en waar ze meer flexibiliteit hadden om zelf wijzigingen door te voeren.

afbeelding-van-wijhe

Vraag en doelstelling

"Goede technische websites om nieuwe vendor lock-in te vermijden."

Menno Beek, marketing manager bij Koninklijke Van Wijhe Verf, had naast design- en functionele wensen, ook nadrukkelijk de wens om de websites technisch goed overdraagbaar te maken en zo een nieuwe vendor lock-in te vermijden.

vijf-generaties

Over Koninklijke Van Wijhe Verf

Koninklijke Van Wijhe Verf is een Nederlands bedrijf dat sinds 1916 succesvol is in het maken van verf. Ze ontwikkelen decoratieve verven en coatings voor de professionele schilder en de consument (doe-het-zelfmarkt). Het is een familiebedrijf en vierde in 2016 haar 100-jarig bestaan.

Leapforce-Flywheel_Flywheel-11-Flywheel-Complete

Growth Hacking Flywheel filosofie

Leapforce helpt bedrijven groeien door de nieuwste en juiste tools te selecteren, daarmee te experimenteren, meten en automatiseren om zo meer leads, deals en klanten te genereren.

Wij doen dit met de Leapforce flywheel of growth hacking filosofie, waarin technieken, tools en onderwerpen aan bod komen rondom advertising, social media, content, SEO, websites, CRM, marketing automation, CPQ, service en loyalty, data en integraties. Hiermee laten wij jouw bedrijf maximaal groeien op digitaal vlak.

undraw_coffee_break_h3uu

Onze aanpak

Voor aanvang van dit traject heeft Leapforce een uitgebreid onderzoeksrapport opgesteld waarbij verschillende onderwerpen aan bod kwamen, zoals: doelgroepen, concurrentie, websitestatistieken, custom functionaliteiten en onderzoek naar het beste custom content management systeem (CMS).

Op basis van het onderzoeksrapport is besloten om WordPress Elementor als CMS te gebruiken. Toen Leapforce van start ging is een ‘proef’ website gebouwd, zodat Koninklijke Van Wijhe Verf een goed beeld kreeg van wat allemaal mogelijk was met WordPress Elementor.

Het project kende een strakke deadline, aangezien de oude websites na zes maanden offline zouden worden gehaald. Een tevreden klant en een geslaagd project gaan ons aan het hart. Zo is het team van Leapforce erin geslaagd beide sites voor de deadline op te leveren, mede door de zeilen bij te zetten in de weekenden en avonden. Na oplevering hebben wij samen met Koninklijke Van Wijhe Verf de websites verder doorontwikkeld. Zo kunnen bijvoorbeeld bezoekers van wijzonol.nl inzien bij welke verkooppunten (online en offline) ze de gewenste verfblikken kunnen kopen.

Resultaten waar we trots op zijn

01 80% groei in organisch verkeer

Doordat de website van Wijzonol op het gebied van SEO is verbeterd, is het organische verkeer van deze website in de eerste drie maanden na livegang met 80% gestegen.

02 18% groei in organisch verkeer

Doordat de website van Ralston op het gebied van SEO is verbeterd, is het organische verkeer van deze website in de eerste drie maanden na livegang met 18% gestegen.

03 Vernieuwde look en feel

De twee websites zijn qua look en feel naar elkaar toe gegroeid. Dit was de wens van Koninklijke van Wijhe Verf.

04 Websites in eigen beheer

Koninklijke Van Wijhe Verf heeft na livegang al meerdere aanpassingen en wijzigingen zelf doorgevoerd. Dit heeft geleid tot flinke besparingen.

quote-van-wijhe

“Mooie nieuwe conversiemomenten”

Het was een groot project met een enorm strakke deadline. De keuze voor Leapforce en WordPress was nieuw en daarom wat onzeker voor ons. Uiteindelijk is de deadline gehaald en hebben wij een verbeterd design, zijn wij organisch beter vindbaar en zijn de customer journeys van onze doelgroepen beter uitgesplitst. Tevens hebben we meer flexibiliteit om zelf aanpassingen te maken en hebben wij zo de websites doorontwikkeld met een aantal mooie nieuwe conversiemomenten naar onze online verfpartners.

Menno van Beek
Marketing manager

Plan jouw gratis sessie
Leo-over-ons

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten

In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.