Meer dan 100 klanten namen de sprong met Leapforce
Moeite met het inzetten van social media? Of problemen met het bereiken van de juiste doelgroep? Of wordt nog helemaal geen gebruik gemaakt van social media binnen het bedrijf? Deze pagina laat stap voor stap zien waarom het inzetten van social media zo belangrijk is.
Social media wordt gezien als een verzamelnaam voor online sociale platformen. Denk hierbij aan kanalen zoals Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter, TikTok, YouTube, Snapchat en meer.
Gebruikers van deze platformen delen en bekijken video’s, foto’s en teksten, ook wel content genoemd. Door al deze content worden platformen gevuld met inhoud. Maar welke content scoort goed bij de doelgroep en hoe vaak moet jij je stem op social media laten horen?
Miljoenen mensen over de hele wereld maken gebruik van social media. Daarbij is ieder platform anders en heeft ieder platform ook een eigen doelgroep. Het inspelen op het gedrag en de keuzes van deze doelgroep is een unieke kans voor vrijwel ieder bedrijf.
Wij helpen onze klanten graag bij het bereiken van de doelgroep en het opstellen van een effectieve social media strategie.
In een social media strategie staat uitgelegd welke kanalen worden gebruikt, hoe en waarom. Ook wordt hierin uitgelegd wat de doelen van de social media posts zijn.
Met een social media planner worden berichten automatisch en op het juiste moment ingepland en gerepost waarmee een social heartbeat gewaarborgd is
Door onderzoek te doen naar de doelgroep kan content worden gecreëerd die perfect aansluit bij de interesses van de (potentiële) klant.
Een social media content kalender zorgt voor het juiste onderwerp op het juiste moment, goed voorbereid en doordacht
Bedrijven behalen 600% rendement op elke euro die ze aan influencermarketing uitgeven. Met behulp van bekende mensen worden (mogelijke) klanten aangetrokken.
Na het opzetten van de social media kanalen is het belangrijk om onderzoek te doen naar de beste hashtags (#). De hashtags worden onder een post geplaatst om meer online zichtbaarheid, volgers, verbintenis en bereik te genereren.
Hierin staat uitgelegd hoe, waarom en welke kanalen worden gebruikt. Ook wordt hierin uitgelegd wat de doelen van de social media posts zijn.
Met een social media planner worden berichten automatisch en op het juiste moment ingepland en gerepost waarmee een social heartbeat gewaarborgd is
Door onderzoek te doen naar de doelgroep wordt content gecreëerd die perfect aansluit bij de interesses van de (potentiële) klant.
Een social media content kalender zorgt voor het juiste onderwerp op het juiste moment, goed voorbereid en doordacht
Bedrijven behalen 600% rendement op elke euro die ze aan influencermarketing uitgeven. Met behulp van bekende mensen worden (mogelijke) klanten aangetrokken.
Het is belangrijk om onderzoek te doen naar de beste hashtags (#). Ze worden onder een post geplaatst om meer online zichtbaarheid, volgers, verbintenis en bereik te genereren.
Nederlanders maken steeds vaker en meer gebruik van social media. Doordat de meeste mensen overal en altijd online willen zijn, is social media niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Het voordeel dat hier te behalen valt is enorm, om de volgende redenen:
In totaal zijn 13,7 miljoen Nederlanders actief op één of meerdere sociale media kanalen.
86% van de vrouwen gebruikt social media voor advies bij aankopen
Marketeers zijn de waarde van social media gaan inzien doordat meer verkeer, leadgeneratie en loyaliteit is ontstaan onder de gebruikers.
Het op een juiste manier inzetten van social media kan als lastig worden ervaren. Er komen namelijk veel verschillende aspecten bij kijken. Ben jij het afgelopen jaar tegen de volgende punten aangelopen?
Herkenbaar? Geen zorgen, want de specialisten van Leapforce weten hier wel raad mee!
“Het overgrote deel van de Nederlanders is actief op social media, waarbij we dagelijks gemiddeld 98 minuten op social media doorbrengen”.
Social media mag daarom niet ontbreken binnen het Leapforce flywheel of growth Hacking. Dit ’wiel’ bestaat uit allerlei strategieën, technieken en tools die nodig zijn om een bedrijf te laten groeien. Social media is het tweede onderdeel uit het Leapforce flywheel of growth hacking.
Leapforce houdt zich bezig met heel veel verschillende onderdelen op het gebied van social media. Denk aan het beheer van de kanalen, productie van content, het inzetten van influencers en het bedenken van de juiste strategie. Ook geven wij graag advies op maat en brainstormen wij samen over de kanalen die het beste bij een specifieke doelgroep aansluiten.
Voor een recente klant behaalden wij 80% meer relevante volgers op social media.
Voor een andere klant groeide het relevante volgersaantal met maar liefst 750% in drie maanden.
804% meer websitebezoekers afkomstig van social media.
Kom in 30 minuten te weten hoe jouw bedrijf digitale sales en marketing effectief kan inzetten om meer tractie te genereren
Krijg inzicht in de digitale B2B sales en marketing trends voor technische bedrijven
5.0 Score van de 272 reviews
Powered by Leapforce
All rights reserved. Registered in The Netherlands: 345678900
Powered by Leapforce