In gesprek met Bas Blokpoel
Leestijd: 4 min

Leapforce biedt me de kans om mijn passie te volgen: samen met een geweldig team prachtige producten bouwen voor leuke klanten.
Welke rol speelt samenwerking in jouw werk?
Samenwerking is voor mij van cruciaal belang. Als Product Manager is het mijn taak om de wensen van onze klanten goed in kaart te brengen en deze te vertalen naar duidelijke taken voor onze ontwikkelaars. Het draait om goed luisteren naar beide kanten en op de juiste manier terugkoppeling geven. Dit is essentieel om de gewenste resultaten te behalen. Het vermogen om beide perspectieven samen te brengen en een helder verhaal neer te zetten, is voor mij dan ook de sleutel tot succes.
Wat geeft jou de meeste energie in je functie?
Het geeft me de meeste energie wanneer ik een eenvoudige, elegante oplossing vind voor een complex probleem. Of het nu gaat om een mooie nieuwe feature voor onze producten of een vereenvoudiging van een processtap, ik ben altijd op zoek naar manieren om dingen duidelijker en effectiever te maken. Ik werk graag top-down, waarbij ik een overzicht creëer van de situatie. Zo kan ik anderen meenemen in een gezamenlijke visie en richting, zodat we samen de juiste oplossing vinden.

Hoe draag jij met jouw werk bij aan de groei van klanten?
Ik leid een nieuwe ontwikkeling binnen Leapforce: het uitbreiden van apps in de HubSpot Marketplace. Dit legt de basis voor verdere groei, zowel in Nederland als internationaal. Door hieraan bij te dragen, werk ik mee aan het vergroten van de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Leapforce als een vertrouwde HubSpot-partner. En mocht dit in sommige gevallen ook leiden tot meer werk voor de agency, dan is dat uiteraard een mooie bijkomstigheid.
Welke uitdaging heb je hier succesvol omgezet in een kans?
In maart 2025 belde ik Philip Hennemann om te vragen of hij nog een interessant project voor me had. Hij had meteen een mooie uitdaging voor me: het verder vormgeven en uitbouwen van de productpropositie voor Leapforce. Deze zomer heb ik gewerkt aan een propositie die de businesscase voor productontwikkeling verder versterkt en de basis legt voor nieuwe partnerships. We staan nu op het punt om een vernieuwde versie van onze bestaande app, de KvK-scanner, uit te brengen en een spannend nieuw partnership aan te kondigen.

Hoe zou je de cultuur binnen Leapforce omschrijven?
De cultuur is informeel, maar tegelijkertijd ambitieus, met een leergierige sfeer en een goede mix van ervaren en nieuwe mensen. Er heerst openheid in een organisatie die ver weg blijft van politiek gedoe. We durven onze fouten toe te geven, maar spreken klanten ook aan wanneer de verwachtingen die gesteld worden niet realistisch zijn.
Waarin voel jij je het meest gesteund door collega’s?
Binnen Leapforce is de cultuur gebaseerd op vertrouwen. Dit creëert ruimte om fouten te maken en nieuwe dingen te proberen, zonder direct afgerekend te worden.
Hoe heeft Leapforce jouw ontwikkeling versneld?
Leapforce heeft mijn ontwikkeling aanzienlijk versneld door me veel ruimte te geven om zelf te ontdekken hoe productmarketing werkt en hoe HubSpot effectief in te zetten. Wanneer ik vastliep, werd ik direct gekoppeld aan de juiste collega's, die me snel en daadkrachtig verder hielpen, zodat ik volop kon doorgroeien in mijn rol.
Welke nieuwe skills of kennis heb je hier opgedaan?
Toen ik enkele maanden geleden begon, was HubSpot nieuw voor me. Ik heb enorm veel geleerd, zowel over de werking van het systeem als over de moderne benadering van marketing. Met name SEO, het optimaliseren van de customer journey en het inzetten van LinkedIn Ads en contentmarketing zijn nieuwe gebieden voor me. Deze kennis pas ik inmiddels toe in alles wat er komt kijken bij het uitbrengen van apps in een B2B-context, waarbij ik ervoor zorg dat onze producten goed vindbaar zijn en een duidelijke meerwaarde bieden voor de klant.
Lees meer
