In gesprek met Social Media Specialist Lotta Roos

27 oktober 2025

Leestijd: 4 min

IMG_8578 (1)

Bij Leapforce voelde ik me meteen thuis. Na twee dagen stond ik al op een 24-uurs uitje en iedereen nam me direct mee alsof ik er al langer bij hoorde.

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit?

Mijn dag begint meestal met het checken van Asana, Slack en m’n mail, zodat ik weet wat er allemaal speelt. Daarna duik ik in campagnes: vaak optimaliseer ik een LinkedIn-ad of werk ik aan visuals en content voor klanten. Voor de lunch zorg ik dat ik wat taken heb afgerond, zodat ik niet met halve dingen blijf zitten en met een clean slate de middag in kan. In de middag heb ik vaak klantcontact of schuif ik aan bij projectmeetings van klanten waar ik betrokken bij ben. Dat kan bijvoorbeeld een sessie zijn waarin we de eerste ideeën voor een nieuwe campagne bespreken, of een updatecall waarin ik de resultaten van een LinkedIn-campagne laat zien en samen met de klant kijk naar de volgende stappen. Als de tijd het toelaat pak ik tussendoor graag een koffietje of loop ik een rondje met collega’s. Het laatste deel van de dag gebruik ik om nog wat optimalisaties te doen, klanten een update te sturen en m’n Asana recht te trekken. Zo weet ik dat alles klaarstaat voor morgen.

Welke rol speelt samenwerking in jouw werk?

Samenwerking speelt een belangrijke rol in mijn werk, maar op een flexibele manier. Voor mijn eigen klanten draag ik zelfstandig de verantwoordelijkheid en houd ik veel zelf in de gaten. Tegelijkertijd zijn er regelmatig projecten waar ik bij betrokken word, waarbij ik met collega’s samenwerk om een onderdeel van het proces op te pakken. Dat maakt het dynamisch: soms ben ik zelfstandig bezig, soms echt onderdeel van een team. Daarnaast doe ik ook werk voor de socialmediakanalen van Leapforce zelf. Daarbij heb ik regelmatig overleg intern en stemmen we goed met elkaar af. Het is fijn dat er altijd ruimte is om samen te sparren, maar ook vertrouwen om zelfstandig beslissingen te nemen.

Nick_Klaver_Strand_april_2025_142 (1)

Hoe draag jij met jouw werk bij aan de groei van klanten?

Mijn bijdrage aan de groei van klanten zit vooral in het neerzetten van/meewerken aan sterke campagnes en strategieën. Dat begint bij het uitdenken van een contentstrategie of advertisingplan en het vervolgens ook echt uitvoeren en scherp monitoren. Ik zorg ervoor dat campagnes blijven draaien en zo nodig worden aangepast om beter presteren, zodat de klant daar optimaal rendement uit haalt. Wat ik belangrijk vind, is dat ik niet alleen uitvoer, maar ook proactief meedenk: hoe kan een campagne nog meer opleveren, wat kan er beter en waar liggen kansen die de klant misschien zelf niet ziet? Op die manier voel ik echt dat ik bijdraag aan hun groei.

Wat was voor jou een echt “alles klikt”-moment?

Dat moment kwam voor mij toen ik de overstap maakte van werkstudent naar fulltime collega. Als werkstudent was het soms nog zoeken naar mijn plek: hoe combineer ik werkuren met andere verplichtingen, wat wordt er precies van mij verwacht, en hoe ga ik om met werkdruk? Toen ik eenmaal de stap maakte naar een fulltime rol, viel alles op zijn plek. Ik merk dat ik sindsdien veel meer structuur heb, dat ik beter overzicht houd en "on top of things" zit. Dat geeft niet alleen rust, maar ook energie. Ik voel dat ik veel bewuster impact kan maken, én kan leren.

Hoe zou je de cultuur binnen Leapforce omschrijven?

De cultuur bij Leapforce is voor mij echt bijzonder: extreem gedreven en professioneel, maar tegelijkertijd heel informeel en gezellig. Iedereen neemt het werk voor klanten serieus en wil écht resultaat neerzetten, maar dat betekent niet dat er geen ruimte is om plezier te maken. We kunnen enorm met elkaar lachen, en juist die balans maakt het werken hier zo fijn. Er ook heel veel ruimte voor gezelligheid en humor. Wat ik zelf heel tof vond: na twee dagen werken ging ik al mee op een 24-uurs uitje naar de Ullerberg. Ik kende eigenlijk nog niemand, maar ik werd meteen opgenomen in de groep en voelde me direct welkom. Dat typeert voor mij heel erg hoe de sfeer hier is, serieus als het moet, maar altijd met oog voor elkaar.

Lotta en Roy

Waarin voel jij je het meest gesteund door collega’s?

Mijn groei. Eigenlijk alles wat ik wil leren. Iedereen schiet altijd te hulp, en wil heel graag helpen. Al voordat ik de concrete vraag heb gesteld schieten ze al uit zichzelf te hulp.

Wat was voor jou de grootste leercurve tot nu toe?

De grootste leercurve maakte ik door in de periode dat ik nog werkstudent was. Ik werkte namelijk altijd in de horeca, wat een totaal andere wereld is. Ineens moest ik leren hoe je stakeholders goed op de hoogte houdt, hoe je lange termijn planningen maakt, en hoe je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen klanten. Om die verantwoordelijkheden te combineren met een full time studie, was best pittig. Achteraf gezien heb ik daar enorm veel van geleerd. Het was de perfecte leerschool om te groeien naar de rol die ik nu heb.

Welke nieuwe skills of kennis heb je hier opgedaan?

Leapforce is voor mij echt een plek geweest waar ik mijn eerste stappen heb gezet op veel verschillende vlakken. Ik heb hier mijn eerste hands-on kennis opgedaan met LinkedIn Ads en Google Ads, maar ook op strategisch niveau met social media. Daarnaast heb ik geleerd hoe je campagnes niet alleen uitvoert, maar ook meetbaar maakt en continu verbetert. Het mooie is dat ik niet alleen technische kennis heb opgedaan, maar ook veel softere skills: hoe je met klanten communiceert, hoe je overzicht bewaart en hoe je als sparringpartner optreedt. Al die nieuwe skills maken dat ik me hier in korte tijd enorm heb kunnen ontwikkelen.

Enthousiast geworden?

Bekijk onze vacatures en wie weet tot snel!

Bekijk vacatures

Lees meer

Gerelateerde artikelen

Logo Symbol

Met Leapforce ga je voor de juiste klik en meer clicks. Klantreizen die converteren. Systemen die schalen. Growth en tech hand in hand. In HubSpot bouwen we je groeimachine. Met strategie, automatisering en meetbare resultaten. Elke klik telt, elke euro rendeert.

© 2025 Leapforce

  • LinkedIn
  • Instagram