Skip to content
fd-gazellen-logo-liggend-22-24
Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

HubSpot voor DHOMUS

7O8A4499

Vraag en doelstelling

 

"Een efficiënt werkende HubSpot-omgeving voor zowel projectgerelateerde als particuliere showroomafspraken, met een integratie naar het ERP-systeem voor bestellingen, voorraad en orders.”

Doelstelling:
  • HubSpot implementeren voor meerdere merken, de efficiëntie verbeteren, klantinzicht vergroten en omzet verhogen.
  • Salesmanagement en forecasting kunnen uitvoeren door alle deals met een actuele status zichtbaar maken.
  • Leadgeneratie en omzetgroei door gerichte marketingcampagnes.
  • Volledig geïntegreerde showroomplanning en projectcoördinatie in HubSpot voor betere inzichten en een verbeterde klantreis.
huysinc-gesprek

Over DHOMUS, Huysinc, ASTO en LEICHT

DHOMUS is dé partner voor ontwikkelaars en bouwbedrijven door hun 'house of brands' met bij elkaar ruim 100 jaar ervaring in keukens, badkamers & tegels. Hun complete portfolio’s bieden een arsenaal aan kennis, ervaring, inspiratie en service. Ze werken samen met gerenommeerde merken zoals:

  1. Huysinc: Specialist in keukens, badkamers & tegels met meer dan 40 jaar ervaring en een 4.500m² grote showroom in Waardenburg.
  2. ASTO: Familiebedrijf gespecialiseerd in nieuwbouw-, vernieuwbouw- en renovatieprojecten sinds 1973.
  3. LEICHT: Meer dan 80 jaar een begrip op het gebied van hoogstaand keukendesign en meubelproductie.
lf-onze-aanpak

Onze aanpak

We begonnen dit project met een kick-off en een gedetailleerd projectplan om ervoor te zorgen dat alle betrokkenen op één lijn zaten en de doelstellingen helder waren. Vervolgens werkten we de IT-architectuur uit, waarbij we nauwkeurig alle relevante bedrijfsprocessen integreerden om een samenhangend systeem te creëren.
 
Ons team richtte HubSpot in op basis van de specifieke behoeften van de klant. We ontwikkelden meerdere aangepaste integraties om een naadloze gegevensstroom tussen verschillende platforms te waarborgen. Automatisering speelde een cruciale rol in dit project; we gebruikten workflows en custom objecten om de operationele processen te stroomlijnen. We hebben grondig getest tijdens de migratie van meer dan 550.000 records van het oude systeem en zorgden voor continue synchronisatie totdat het systeem live ging.
 
Om een soepele adoptie te garanderen, boden we uitgebreide training en ondersteuning op locatie aan. Hierdoor kon het team van de klant snel en efficiënt aan de slag!

Resultaten waar we trots op zijn

01 Succesvolle migratie van 550.000+ records
  1. Importeren van custom objecten, contacten, deals met bijbehorende taken, e-mails en notities
  2. Ontwikkelen van een 'migration engine' voor een gestroomlijnd migratieproces
02 Automatisering en ERP-integratie voor efficiëntie
  1. Vermindering van handmatig werk door een robuuste koppeling met een on-premise ERP-systeem zonder API-documentatie
  2. Betere terugkoppeling op marketinginspanningen door geïntegreerde data
03 Volledig geïntegreerd nieuwbouwprojectproces

Het proces van een nieuwbouwproject is volledig in beeld binnen HubSpot van het moment van offerte aanvraag tot aan verkochte keukens en badkamers binnen het project.

04 Inzicht en rendement op marketing (€1.5M+ omzet via campagnes van Leapforce)
  1. Door de marketing journey van lead tot deal volledig inzichtelijk te maken, kunnen we nu precies bepalen wat elke marketingeuro oplevert en opschalen met nieuwe merken
  2. Aantoonbaar €1.5M+ omzet toegevoegd door gerichte campagnes van Leapforce
05 360 Graden klantbeeld inclusief klanttevredenheidsmeting
  1. Met behulp van verschillende soorten enquêtes voor afvallers, kopers, etc., meten we nu de klanttevredenheid nauwkeurig en kunnen we gerichte verbeteringen doorvoeren
  2. Compleet klantbeeld door integratie van marketing, sales en service data
Foto

“Leapforce is gedreven en geeft resultaat!”

“In de complexe context van projectmatige nieuwbouw is het Leapforce gelukt om buiten de standaard oplossingen van Hubspot te denken. Ze zijn tot het uiterste gegaan om maatwerkoplossingen te integreren binnen de standaard omgeving en hebben daarmee data uit verschillende systemen samengebracht. Met behulp van deze oplossingen is het Leapforce gelukt een nieuwbouwproject volledig in beeld te brengen van het moment van offerte aanvraag tot aan verkochte keukens en badkamers binnen het project.”

Laura Fernando
Coördinator klantreis & Lean, DHOMUS

Plan jouw gratis sessie
Leo-over-ons

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten

In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.