DHOMUS CEO standing in a kitchen showroom

In 12 maanden miljoenen aan dealwaarde gerealiseerd voor vier merken

Klant

DHOMUS

150 medewerkers

Keukens, badkamers & tegels

Oplossingen

Strategie workshops

Klantreis analyse

Online-groeistrategie

Social Media Advertising

Search Engine Advertising

HubSpot Marketing Hub implementatie

Bij DHOMUS hebben we in 12 maanden tijd miljoenen aan dealwaarde gerealiseerd. We behaalden tientallen miljoenen impressies. Ook genereerden we bijna een half miljoen klikken naar de websites. Hiervoor moesten we wel eerst de pitch tegen zeven andere bureaus winnen.

DHOMUS is dé partner voor projectontwikkelaars en bouwbedrijven. Ze beschikken over een 'house of brands' met meer dan 100 jaar ervaring in keukens, badkamers en tegels. Door hun merken te bundelen, bieden ze een compleet aanbod. Dit zorgt voor een schat aan kennis, ervaring, inspiratie en service.

Met Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam bieden ze een zorgvuldige selectie van toonaangevende merken in keukens, badkamers en tegels.

Doelstelling

De doelstelling van DHOMUS was het verhogen van de omzet door middel van een groeistrategie die zowel B2B- als B2C-markten aanspreekt. Daarnaast werd ook een verbetering van de kosten per lead verwacht.

ROI

600%

Voor elke besteedde €1, verdiende DHOMUS €7 terug

Dhomus kitchen
Dhomus

Aanpak

De samenwerking met DHOMUS en de onderliggende merken Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam begon met het ontwikkelen van vier online groeistrategieën. Het doel: online tractie vergroten en commerciële groei realiseren in zowel B2B- als B2C-markten.

  1. Strategieworkshops – In de eerste 1,5 maand organiseerden we strategieworkshops om de focus voor elk merk te bepalen.
  2. Klantreis analyseren – We brachten de klantreis voor elk merk in kaart en stelden persona’s op. Zo konden we de belangrijkste klantinteracties identificeren.
  3. Groeistrategie uitwerken – Na de workshops en klantreisanalyse werkten we per merk een groeistrategie uit met richtlijnen voor website, content en campagnes.
  4. Campagnes lanceren – We implementeerden de strategieën gefaseerd en gebruikten HubSpot voor naadloze growth marketing en RevOps-inzichten.
  5. Optimalisatie en nieuwe content – Na de lancering creëerden we nieuwe content voor de campagnes en lanceerden we vier nieuwe websites.
Dhomus image section

Resultaten

In 2023 was de gerealiseerde omzet 8x hoger dan onze oorspronkelijke prognose. Zodra wij de campagnestrategie op volle kracht zetten, genereerden we honderden leads, sneller dan we aanvankelijk hadden afgesproken.

Vanaf Q2 2023 gaven we Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam gedetaileerd inzicht in hun leads. Dankzij ons realtime dashboard kregen ze ook zicht op de kwaliteit van de leads, hun status en wat ze gemiddeld opleverden. Nu kunnen de merken ook conversiepercentages, totale orderbedragen per campagne, leadinstroom per bron en kosten per acquisitie per platform en merk inzien. Met deze inzichten kunnen ze gerichtere beslissingen nemen en hun marketingprestaties verbeteren.

Daarnaast vervingen we verouderde content door meer dan 200 bewerkte foto’s en 10 professionele video’s. Dit deden we in vier productiedagen op drie verschillende locaties. De nieuwe content gebruiken we nu optimaal in de online campagnes en op de vernieuwde websites van DHOMUS, Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam.

Na de lancering van de nieuwe content en websites daalden de kosten per lead met 24%. Bij Huysinc zorgde de nieuwe website voor een stijging van 20% in de conversieratio van paid bezoekers naar afspraken. Deze verbetering kwam doordat we de customer journey veel duidelijker en gebruiksvriendelijker maakten en de content in de campagnes naadloos matcht met de content op de website. Bezoekers ervaren hierdoor een perfect afgestemde ervaring, van de eerste klik tot het maken van een afspraak.

Voor elke euro die DHOMUS in ons en advertentiekosten investeerde, verdienden ze €7 terug in 2023. Deze ROI laat zien hoe effectief en winstgevend hun investeringen zijn geweest. Dankzij onze strategische planning en uitvoering hebben we een aanzienlijk rendement kunnen realiseren, wat de marktpositie van DHOMUS verder versterkte.

ROI

0%

Voor elke besteede €1, verdiende DHOMUS €7 terug

Nieuwe content & website

0%

Description text.

Conversieratio

+0%

Gestegen conversieratio van bezoekers afkomstig uit betaald online verkeer

Resultaat vs. prognose

0x

Van de verwachte omzet gegenereerd met een full funnel online groeistrategie

Quote

“Een omvangrijk project; het migreren en overnemen van de full funnel online marketingactiviteiten van drié verschillende merken plus het opzetten van een nieuwe full funnel B2B online campaigning strategie. Daarnaast moest ook de content- advertising strategie op de schop door de re-brandings en herpositioneringen. Door de professionaliteit en flexibiliteit van Leapforce was dit alles mogelijk. Samen met het deskundige performance en growth hacking team van Leapforce hebben we in een half jaar gerealiseerd waar sommige merken en agency’s jaren over doen. Chapeau!”

Doris Poppelaars

Marketing manager, DHOMUS

Doris Poppelaars

Awards

FDGazelle

FD Gazelle

4 jaar op rij van 2022 tot 2025

Meer werk

Nieuwsgierig naar andere succesverhalen?

Logo Symbol

Met Leapforce ga je voor de juiste klik en meer clicks. Klantreizen die converteren. Systemen die schalen. Growth en tech hand in hand. In HubSpot bouwen we je groeimachine. Met strategie, automatisering en meetbare resultaten. Elke klik telt, elke euro rendeert.

© 2025 Leapforce

  • LinkedIn
  • Instagram