Binnen 12 maanden realiseerde Leapforce miljoenen aan dealwaarde, tientallen miljoenen impressies en bijna een half miljoen klikken naar de websites
Vraag en doelstelling
"Wat wordt de strategie, wat is een ambitieuze doelstelling, en welke kanalen zetten we in om onze groeidoelstellingen online te realiseren?"
Na de fusie van ASTO en LEICHT Amsterdam met de DHOMUS groep, die al Huysinc omvatte (Voorheen Van Wanrooij Warenhuys, wat in 2023 een rebranding onderging), en de investering van Waterland Private Equity, ontstond de behoefte aan een volgende stap. Deze stap omvat niet alleen een toename van de projectomzet, maar ook een groei in de omzet uit particuliere verkoop. Hoe pak je dit aan? Wat is haalbaar? Wat zijn de kosten? Welke kanalen zet je in? En hoe behoud je de unieke identiteit van elk merk?
Leapforce won de opdracht na een pitch tegen zeven andere bureaus. De doelstelling: nieuwe websites ontwikkelen en een groeistrategie implementeren die miljoenen euro's per jaar aan omzet via online kanalen genereert.
Over DHOMUS en haar labels
DHOMUS is dé partner voor projectontwikkelaars en bouwbedrijven met hun 'house of brands' met bij elkaar ruim 100 jaar ervaring in keukens, badkamers & tegels. Ze bundelen al hun merken waardoor ze met hun complete aanbod een schat aan kennis, ervaring, inspiratie en service in huis hebben.
Met Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam hebben ze een zorgvuldige selectie van toonaangevende merken op het gebied van keukens, badkamers & tegels.
Onze aanpak
De eerste 1,5 maand van de samenwerking stond in het teken van vier nieuwe online groeistrategieën uitwerken: één voor DHOMUS (B2B) en drie voor Huysinc, ASTO, en LEICHT Amsterdam (B2C).
Deze strategieën leverden waardevolle inzichten op, zoals het onderscheidend vermogen, persona's, concurrentieanalyses en potentiële klantreizen. Hiermee waren de merken klaar voor de volgende stap: het ontwikkelen van geoptimaliseerde websites, gerichte content en effectieve marketingcampagnes om online commerciële tractie te verhogen. Elke merk kreeg een unieke aanpak.
Na deze succesvolle workshops werd per merk een actieplan opgesteld, gericht op de ideale klantreis, doelgroep en persona's uit de online groeistrategieën.
Leapforce implementeerde deze groeistrategieën gefaseerd, met nieuwe online campagnes. Na anderhalve maand gingen de eerste campagnes live, ondersteund door HubSpot voor geïntegreerde growth marketing en RevOps inzichten.
Met dit sterke fundament produceerde Leapforce nieuwe content voor lopende campagnes en vier nieuwe websites.
Enkele campagnes ter illustratie
Campagnes waarmee DHOMUS de markt verovert
Met YouTube Ads
Voor Huysinc hebben we een commercial gemaakt die inspeelt op het thuis gevoel dat er bij Huysinc gecreëerd wordt. Dit is niet alleen op YouTube gebruikt, maar ook op alle andere ad platformen.
De volledige video is ook hier te zien op het Instagram-account van Huysinc!
Met Pinterest Ads
Pinterest wordt natuurlijk echt als inspiratie platform gebruikt. Daar proberen we met de type content op in te spelen. Hoe kan je jouw woning het mooiste in richten, met een keuken of badkamer in dit specifieke geval!
Met Meta Ads
Meta Ads biedt een krachtig platform voor keuken- en badkamerbedrijven om hun doelgroep effectief te bereiken en te inspireren.
Met de visuele aantrekkingskracht van platforms zoals Facebook en Instagram kun je prachtig vormgegeven keukens en badkamers tonen, waardoor potentiële klanten een duidelijk beeld krijgen van jouw vakmanschap en stijl.
Dat proberen we voor Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam zoveel mogelijk door te voeren waarbij elk label zijn eigen identiteit en uitstraling bewaard.
Resultaten waar we trots op zijn
01 In 2023 was de gerealiseerde omzet 8x keer hoger dan geprognotiseerd
Vanaf het moment dat Leapforce de bedachte campaigning strategie op volle toeren heeft gezet, zijn er honderden leads gerealiseerd. Dit ging sneller dan initieel afgesproken.
Leapforce heeft in 2023 een prognose voor afgegeven, die daadwerkelijk dus 8X hoger is geworden.
02 Van geen inzicht, naar sturen op conversies, omzet per kanaal en campagne en conversies per salesfase
Vanaf Q2 2023 heeft Leapforce ervoor gezorgd dat Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam realtime inzichten hebben in hun leads.
Dit realtime dashboard geeft inzicht in de kwaliteit van de leads, de status van de leads en wat de leads gemiddeld oplevert.
Daarvoor was er geen inzicht in deals per kanaal, conversies en doorlooptijden per merk per salesfase.
Naast de kwaliteit van de leads, hebben de merken ook inzichten in de onderstaande metrics:
- Conversie percentages
- Totale order bedragen per campagne
- Inzicht in lead instroom, vanuit welke bron elke lead afkomstig is
- Kosten per acquisitie, per platform en per merk
Allemaal inzichten om je marketing prestaties te kunnen verbeteren, omdat er veel gerichtere beslissingen genomen kunnen worden.
03 Verouderde content vervangen met 10+ video's en 200+ foto's
Gedurende een content productie heeft Leapforce met vier productiedagen op 3 verschillende locaties, 10+ video's en 200+ bewerkte foto's geproduceerd.
Van het uitdenken van wat er op beeld moet komen, tot de planning van de dagen tot de uiteindelijke shootdagen zelf.
Deze nieuwe content wordt nu optimaal benut in online campagnes en op de nieuwe websites van DHOMUS, Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam!
04 De kosten per lead zijn na nieuwe content en websites met 24% verbeterd
Leapforce heeft een content productie georganiseerd, om nieuwe foto's en video's voor de website en campagnes te realiseren.
Deze nieuwe content helpt Huysinc, ASTO en LEICHT Amsterdam om hun doelgroep nog beter aan te spreken en de prestaties te verbeteren. Dit zien we terug aan een verbetering in de kosten per conversie van zo'n 24%.
05 De nieuwe website heeft de conversie ratio voor Huysinc met +20% verbeterd
De paid bezoeker naar afspraak lead conversie ratio is bij Huysinc met zo'n +20% verbeterd.
Deze significante stijging is mede te danken aan de lancering van de nieuwe websites, waar de customer journey nu veel duidelijker en makkelijker is. Daarnaast sluiten onze campagnes nu naadloos aan bij de vernieuwde websites, omdat de content in de campagnes perfect matcht met de content op de website.
Hierdoor ervaren bezoekers een consistente en aantrekkelijke ervaring van de eerste klik tot aan het maken van een afspraak.
06 Voor elke besteedde €1, verdient DHOMUS €7 terug
Voor elke euro die aan Leafporce-uren en advertentiekosten werd besteed, verdiende DHOMUS maar liefst €7 terug.
Deze ROI laat zien hoe effectief en winstgevend hun investeringen in zowel tijd als marketing zijn geweest. Dankzij strategische planning en uitvoering heeft Leapforce een aanzienlijk rendement kunnen realiseren, wat de marktpositie verder versterkt.
“Door de professionaliteit en flexibiliteit van Leapforce was dit alles mogelijk”
Een omvangrijk project; het migreren en overnemen van de full funnel online marketingactiviteiten van drié verschillende merken plus het opzetten van een nieuwe full funnel B2B online campaigning strategie. Daarnaast moest ook de content- advertising strategie op de schop door de re-brandings en herpositioneringen. Door de professionaliteit en flexibiliteit van Leapforce was dit alles mogelijk. Samen met het deskundige performance en growth hacking team van Leapforce hebben we in een half jaar gerealiseerd waar sommige merken en agency’s jaren over doen. Chapeau!
Doris Poppelaars
Manager Marketing & Communicatie
Leapforce als growth partner
Op het gebied van growth & klantbeleving heeft Leapforce nog veel meer voor DHOMUS en haar labels gedaan.
Zie hieronder een aantal andere cases over de samenwerking met DHOMUS:
Binnen 12 maanden, vier compleet nieuwe websites in HubSpot Content Hub (lees hier meer)- Online strategie bepalen
- Conversie geoptimaliseerde wireframes
- Video's en foto's per pagina uitdenken en produceren
- Bouwen en lanceren van vier websites in HubSpot Content Hub
- SEO-optimalisaties en blijvend verbeteren van de websites
- Migratie van 500k+ records
- Processen uitgetekend en geoptimaliseerd
- Twee custom systemen geïntegreerd met HubSpot
- HubSpot ingericht om leads op te vangen, op te warmen en te converteren naar deals
- Volledig inzicht in de ROI van het marketingbudget
- Optimalisatie van marketing- en salesstrategie
- Betere besluitvorming door meer inzicht
- Inzicht in klanttevredenheid middels acht klanttevredenheidsenquêtes
- Benodigde content geïdentificeerd aan de hand van wireframes, campagnes en strategie
- Zorgvuldig geplande contentproductie, inclusief visagie voor modellen en figuranten.
- Professionele en passende content voor alle merken
- Verbetering van conversie op de website en campagne uitkomsten
Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten
In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.