Binnen marketing, sales, productontwikkeling, webdesign en eigenlijk binnen heel veel industrieën lijkt het woord UX (dat staat voor ‘User Experience’) wel het buzzwoord van de 2000’s. UX richt zich, kort gezegd, op de interactie tussen een gebruiker en een product. …
Het is zo ver! Na een test in Australië, Brazilië, Canada, Ierland, Italië, Japan en Nieuw Zeeland eerder dit jaar, test Instagram nu wereldwijd het effect van de onzichtbare likes op het platform. En sinds een paar dagen zijn ook …
“Our voice is the extension of our brand and personality within the product, and it’s the foundation of everything we write.” – Content Strategie, AirBnB. De afgelopen dagen zaten we eens door de contentstrategie en ‘tone of voice’ definities van …
Een aantal jaar geleden doken ze ineens overal in de marketingwereld op: de ‘micro-moments’. Deze term, oorspronkelijk afkomstig van Google, doelt op de vele korte momenten die we tegenwoordig online doorbrengen. Google onderscheidt verschillende typen micro-moments. De I-want-to-know moments, de …
Jullie kennen vast allemaal de sales funnel wel. De welbekende marketingterm die bedrijven helpt bij het structureren van hun werk, en daarnaast potentiële klanten langzaam en doelgericht richting een aankoop stuurt. De funnel zorgt, simpelweg, dat grote hoeveelheden mensen een …
De wereld barst van de reclame. Zowel online als offline zien we de mooiste berichten, foto’s en video’s langs komen van bedrijven die beloven dat hun product of dienst écht het allerbeste is. Dit klinkt geweldig, maar hoe ‘echt’ zijn …
Kunnen jullie je onze blog ‘Leadgeneratie en klanten werven: 19 tractie kanalen om te overwegen’ nog herinneren? Hierin keken we naar het boek ‘Traction: A startup guide to getting more customers’ van Gabriel Weinberg en Justin Mares. We leerden onderr …
Dansende tieners, korte tutorials en grappige ‘sketches’. We zagen ze langzaam verschijnen op het vroegere ‘Musical.ly’ en zien ze nu meer en meer op TikTok. Tiktok werd in 2017 uitgebracht door het Chinese bedrijf ByteDance. De app, die eerder bekend …
Vrijwel iedereen kent Google. De slimme zoekmachine is zelfs zo populair dat het ‘werkwoord’ ‘Googlen’ inmiddels helemaal is ingeburgerd. Weet je iets niet? Dan ‘Google’ je het even. Kun je de weg niet vinden? Google Maps wijst je de weg. …
In zijn Harvard Business Review essay ‘IT Doesn’t Matter’ legde Nicolas Carr uit hoe IT een ‘commodity’ aan het worden is. In dit bekende betoog uit 2003 vertelde hij dat het voordeel dat bedrijven jaren geleden hadden door de slimme …