Wat is growth hacking?
Growth hacking is de vakterm voor het doen van snel opeenvolgende digitale en commerciële experimenten. Het is dé reden geweest voor het explosieve succes van bedrijven als Dropbox, Airbnb en Paypal. Growth hacking combineert een scala aan marketingkanalen, tools en technische- en analytische vaardigheden. Samen zorgt het voor de meest effectieve en efficiënte manier om een bedrijf te laten groeien. Growth hacking en service zit in ons bloed, een combinatie die jouw bedrijf in sneltreinvaart zal laten groeien.
Stap 1. Brainstormen
We beginnen met brainstormen over experimenten voor jouw organisatie. Op welke gebieden valt een grote groei te behalen? En waar zitten nu de valkuilen? Omdat we al vele experimenten gedaan hebben, hebben we gelijk een solide basis van uitgewerkte experiment ideeën.


Stap 2. Prioriteren
Wanneer we de brainstormfase hebben afgerond, hebben we vaak tientallen of soms wel honderden experimentideeën. Om de juiste experimenten te kiezen geven wel elk experiment een 1-5 puntenscore op vragen zoals: wat is de kans van slagen? Wat is de impact op het doel? Hoeveel resources heeft het experiment nodig? Op deze manier kunnen we op een goed onderbouwde manier beslissen welke experimenten we gaan uitvoeren.
Stap 3. Uitvoeren
Nadat we de beste experimenten hebben gekozen om mee te starten, gaan we aan de slag. We werken het experiment eerst uit met een hypothese, een planning, stappenplan en benodigde resources. Vervolgens gaan we het experiment uitvoeren. Dit duurt vaak 2 tot 4 weken.


Stap 4. Analyseren
We analyseren de resultaten van de experimenten via data-analyse, en vergelijken deze met de vooraf gestelde hypothese. We bekijken welke experimenten tot groei hebben geleid en dus opgeschaald moeten worden. Vanaf deze stap begint het proces opnieuw en gaan we terug naar stap 1 of 2. Wij realiseren groei door onze experimenten constant aan te passen op basis van data-analyse.