Grip blijven houden én opschalen als organisatie?

Laat een gratis adviesgesprek met één van onze collega’s niet liggen en hoor het hele verhaal.

Wil jij groeien?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontdek hoe jij kan groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meer dan 75 klanten vertrouwen op Leapforce

Bob Autowas
Regiogroei
YALA
Verpakapotheek
thuysvers logo
Econic
HiiL
Arco
MVO Nederland
Loes laptop

Wat is data en automation?

Integraties zijn geweldige kansen om uren handwerk te omzeilen. Automation zorgt voor schaalbaarheid van de organisatie en vermindert foutgevoeligheid. Data inzichten kunnen leiden tot een hogere effectiviteit van sales- en marketing processen. Waar is dit allemaal mee begonnen?

Of het logo van Apple is gebaseerd op de hap van de appel die Alan Turing het leven heeft gekost, dat weten we niet zeker. Dat het wiskundige genie Alan Turing zowel het einde van WOII als het begin van de computers in werking heeft gezet, dát is zeker. Tegenwoordig zijn computers niet meer weg te slaan uit de samenleving. 

De digitale economie ontwikkelt zich snel. Binnen de sales- en marketing sector zien veel bedrijven, met de 8.000+ software tools die momenteel beschikbaar zijn, door de bomen het bos niet meer.

Growth hacking data points

De 10 onderdelen van data en automation

Dashboards

Dashboards maken data visueel en interpretabel. Ook verhogen dashboards de effectiviteit van het monitoren van marketinginspanningen.

Datawarehouses

Datawarehouses vormen de tussenschakel als het gaat om het verzamelen én het toepassen van big data.

DMP

Een data management platform bevat naast de database ook de beheersoftware om data te kunnen verrijken, managen en analyseren.

CDP

Gaat over klantdata en het verzamelen van klantgegevens van meerdere platformen en bronnen om nauwkeurige klantprofielen samen te stellen.

AI

Artificial intelligence, ofwel kunstmatige intelligentie, bestuurt systemen of machines die zelfstandig taken uitvoeren en menselijke intelligentie nabootsen.

Integraties

Integraties knopen twee of meer verschillende systemen aan elkaar, zodat deze automatisch bepaalde data en opdrachten naar elkaar doorsturen. 

Data management

Het is erop gericht om data te verrijken, inzichtelijk en beheersbaar te maken, zodat hier zoveel mogelijk waarde wordt uitgehaald

Machine learning

Machine learning is een vorm van kunstmatige intelligentie (AI) die zelfstandig kan leren en zichzelf verbetert op basis van data.

Analytics

Analyse-tools bestuderen data en maken deze inzichtelijk om tot nuttige voorspellingen en conclusies te komen.

Zapier integraties

Maakt het mogelijk om tal van verschillende applicaties aan elkaar te koppelen, zonder echte programmeerkennis nodig te hebben.

Waarom is data en automation belangrijk voor een groeistrategie?

Data en automation is het hart, de cockpit en de versnelling van het Leapforce flywheel of growth hacking. Alle resultaten uit de andere gebieden komen hier samen.

Data en automation geven bedrijven overzicht en inzicht in een digitaal landschap dat steeds groter en complexer wordt. Met automation kunnen bepaalde processen geheel zelfstandig draaien, terwijl slimme integraties tussen verschillende systemen zorgen voor extra effectiviteit en productiviteit in het werk.

Kortom: data en automation vormt de kern en voorwaarde om een sales en marketingmachine momentum te geven.

Een aantal belangrijke voordelen van voldoende aandacht voor data en automation binnen een organisatie zijn:

  1. Data automation en applicatie-integraties geven bedrijven de kans om minder afhankelijk te worden van logge ERP-systemen.
  2. Data automation biedt de mogelijkheid om resultaten continu te monitoren en om bij te sturen waar nodig.
  3. Data automation maakt processen sneller en beter door automatisering.
  4. Data automation zorgt ervoor dat men niet meer hoeft te schakelen tussen verschillende systemen, met dank aan integraties.
  5. Data automation maakt handmatig werk verleden tijd.

Wist je dat?

74%

Stijging in de markt

De verwachting is dat de markt van integratieplatforms van $528 miljoen naar $2,998 miljoen groeit in 2021. Reden hiervoor is de verhoogde behoefte vanuit organisaties op het gebied van agility en scalability en de lagere kosten van ownership. Bron: Marketsandmarkets. 

+100

100 verschillende applicaties

In een gemiddelde organisatie worden al snel meer dan 100 verschillende applicaties gebruikt. Bron: AGConnect. 

150%

Groei Artificial Intelligence software markt

Voor de Artificial Intelligence software markt wordt een 150+% jaar-op-jaar groei verwacht. Zie jij het al om je heen gebeuren? Denk alleen al aan de interactieve chatbots op een groot deel van de websites! Bron: Statista. 

Segment analysis

Loop je hier tegenaan met data en automation?

Op managementniveau geen goed inzicht en overzicht in de belangrijkste data? Anderhalf jaar geleden klopte een grote wasstraat-keten bij Leapforce aan met een probleem. Alle data van de 100k+ klanten zat verstopt in een afgeschermd kassasysteem. Wat doe je daar nu mee?

  • Ten eerste, de data importeren naar een datawarehouse in de cloud, zodat je niet alles kwijt bent als het systeem crasht.
  • Vervolgens met behulp van integraties de database vullen met data uit verschillende systemen.
  • Dashboards opzetten op basis van besproken KPI’s, voor inzicht en overzicht voor sturing op managementniveau.
  • Een marketing automation tool inzetten zodat campagnes automatisch kunnen draaien op basis van het online en offline gedrag van leads en klanten.
  • Op basis van machine learning voorspellende inzichten opdoen, zodat je weet wat je kunt plannen en waar je op moet sturen.

Wij zijn in staat om alles met alles te koppelen. De gehele IT-legacy op de schop? Een custom gecodeerde koppeling? Daag ons uit!

Data automation

Wat doet Leapforce op het gebied van data en automation?

Een praktijkvoorbeeld: Leapforce heeft voor een klant een integratie opgezet tussen DocuSign (een programma om online documenten te ondertekenen) en Salesforce (het grootste CRM-systeem wereldwijd). 

Door deze integratie werden bepaalde velden in contracten automatisch ingevuld voordat deze verstuurd werden. Interessanter nog, na het ondertekenen van een contract werd alle informatie direct onder het juiste bedrijf en bij de juiste contactpersoon in Salesforce geplaatst, inclusief een kopie van het ondertekende contract. Dit scheelt de klant elk kwartaal honderden uren aan handmatig werk!

Dit is slechts één voorbeeld. Zoals eerder aangegeven zijn momenteel meer dan 8.000 digitale marketing tools beschikbaar. Integraties kunnen elke tool aan een andere tool koppelen, zolang de tools een goede API hebben of een connectie met tools zoals Zapier. 

Een aantal van onze data & automation experts

Chris

Chris Bol

Gijs Moonen

Michiel

Michiel van Lonkhuyzen

Resultaten waar we trots op zijn

Inkopen op voorspelling

Een middelgroot maakbedrijf kan nu datagedreven inkopen, dankzij de forecast inzichten van een custom dashboard. Deze klant kan per onderdeel zien hoeveel producten naar verwachting verkocht gaan worden.

Grootschalige (data-)reorganisatie

Het opzetten van een datawarehouse, inclusief marketing automation, dashboards, en machine learning. Dit datawarehouse is nu het kloppende data-hart van de operatie.

-100

Processen automatiseren

Het opzetten van een integratie tussen Salesforce en DocuSign. Dit bespaart de klant honderden uren aan handmatig werk; elke maand weer.

Progress overview

Wil jij weten waar jouw bedrijf optimalisatie- en groeikansen laat liggen?

Krijg in 30 minuten een veel concreter beeld van de route die voor jouw organisatie de juiste is.

Luuk Van den Bosch

Marketing / Sales expert

luuk van den bosch
Ontdek hoe jij kan groeien
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontdek hoe jij kan groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Nog niet overtuigd?

Bekijk onze succescases