Skip to content
fd-gazellen-logo-liggend-22-24
Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Leapforce genereert 88 leads, 37 gesprekken en 15 pilots voor Hybrid Technical Solutions t.w.v. €100k+.

Rectangle-41

Vraag en doelstelling

"Online leads genereren en de doelgroep aanzetten tot conversie."

Hybrid Technical Solutions was een nieuw zusterbedrijf van Hybrid IT en was op zoek naar een partner die het digitale sales en marketing landschap kon neerzetten. Daarbij wilde het bedrijf graag growth hacking campagnes uitvoeren om zo online leads te genereren en de doelgroep aan te zetten tot conversie.

our_story

Over Hybrid

Hybrid Technical Solutions (Hybrid Tech) doet aan nearshoring: het bedrijf stelt een remote team aan technische tekenaars op in Servië en koppelt dit met Nederlandse bedrijven in de bouw, architectuur en vastgoed. Ze hebben een netwerk aan ervaren BIM-modelleurs en CAD-tekenaars die zowel hoogopgeleid als betaalbaar zijn. Hybrid Tech is opgericht door twee gepassioneerde ondernemers Guy en Djordje die beiden sterk geloven in de kracht van het hybride werken. Samen runnen ze ook het succesvolle Hybrid IT Solutions wat hetzelfde doet als Hybrid Tech, maar dan met IT-personeel.

lf-onze-aanpak

Onze aanpak

Voordat Leapforce van start ging met het growth hacking project, werd eerst onderzoek gedaan naar de juiste doelgroepen. Huidige klanten, potentiële klanten en experts werden geïnterviewd en verschillende brainstormsessies in de Leapforce Pressure cooker zijn ingezet. De resultaten werden uiteengezet in een growth hacking plan en het opzetten van campagnes kon beginnen. Naast een succesvolle LinkedIn InMail campagne, zijn we gaan adverteren op drie doelgroepen. We boden in de LinkedIn ads een pilot van gratis 40 uur aan technische tekenaars aan. De meeste leads kwamen uit de architectuur sector. Als vervolgactie hebben we nieuwe ads gecreëerd speciaal gefocust op de architectuursector. Alle binnenkomende leads werden automatisch in het CRM-systeem geplaatst en in een automatische mail drip. Nadat de mail drip voorbij was, kon Hybrid ze opvolgen.

Resultaten waar we trots op zijn

01 88 leads

De LinkedIn Ads campagne bracht 88 lead, 37 gesprekken en 15 pilots.

02 42% conversie van lead naar gesprek

Uit 42% van de binnengehaalde leads volgende gesprekken.

03 41% conversie gesprek naar pilot

Uit de gesprekken converteerde 42% naar het starten van een pilot.

Plan jouw gratis sessie
Leo-over-ons

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten

In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.