Skip to content
fd-gazellen-logo-liggend-22-24
Leapforce behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland!

Succes met HubSpot voor oamkb

Icoon van mensen die overleggen

Behoefte en doelstellingen

 

Het project met Leapforce ontstond uit de behoefte van oamkb om hun verkoop- en marketingprocessen te optimaliseren. Het doel was om data van verschillende kantoren te centraliseren en activiteiten te stroomlijnen via HubSpot. Dit platform moest bestaande systemen integreren, marketingkanalen beheren en commerciële prestaties overzichtelijk maken.

"Optimaliseer verkoop- en marketingprocessen met HubSpot door slimme automatiseringen, nauwkeurige data-analyse en efficiënte workflows, voor verhoogde efficiëntie en schaalbaarheid”

  • Centraliseer klantgegevens van alle oamkb-kantoren voor betere toegankelijkheid.
  • Integreer en automatiseer het volledige verkoopproces in HubSpot.
  • Creëer dashboards voor inzicht in verkoop-, data- en marketingprestaties.
  • Koppel marketingkanalen aan HubSpot als centraal commercieel systeem.

Groep mensen in gesprek tijdens een zakelijke bijeenkomst met oamkb logo en slogan ‘Tribe for Growth’ op de voorgrond

Over oamkb

Oamkb is bestaat uit meer dan 200 ervaren administrateurs, accountants en bedrijfsadviseurs die ondernemers ondersteunen bij hun financiële en administratieve processen tegen een vast laag maandtarief. Met een combinatie van persoonlijk advies en digitale oplossingen biedt Oamkb efficiënte en transparante dienstverlening, inclusief volledige online administratie. Hierdoor kunnen ondernemers zich richten op de groei van hun bedrijf, terwijl oamkb zorgt voor de financiële administratie, belastingzaken en strategisch advies.

Pascale Petiet, CEO van oamkb, testimonial

“Heel goed geholpen door Leapforce”

“We hebben samengewerkt met Witold, Tom, Matthias en Roy. Op alle vlakken hebben wij heel veel gehad aan de samenwerking en zetten die ook voort. Zij hebben de salesfunnel opnieuw ingericht, met workflows en slimme automatisering. Ook het CRM gedeelte is goed geintegreerd nu. Leapforce kan ik zeker aanraden.”

Pascale Petiet
CEO, oamkb

undraw_Certification_re_ifll

Onze aanpak

We startten het project met een kick-off en een gedetailleerd projectplan om alle betrokkenen op één lijn te krijgen en de doelstellingen helder te maken.

Onze aanpak omvatte:

  1. Procesinventarisatie en -optimalisatie:
    • We brachten het huidige oamkb-proces in kaart
    • Identificeerden knelpunten en automatiseringsmogelijkheden
    • Vertaalden het geoptimaliseerde proces naar HubSpot
  2. Databeheer en automatisering:
    • Koppelden de KVK-database met de KVK Scanner van Leapforce.
    • Integreerden LinkedIn-contactprofielen met de LinkedIn Lookup app van Leapforce
    • Voegden producten en diensten toe aan HubSpot
    • Stelden offerte-templates op voor snelle creatie en ondertekening
  3. Marketing en sales optimalisatie:
    • Ontwikkelden klantreis-trajecten en geautomatiseerde opvolgstrategieën
    • Implementeerden leadscoring modellen
    • Integreerden diverse marketingkanalen
  4. Inzicht en rapportage:
    • Creëerden KPI-dashboards voor sales, marketing en datakwaliteit
  5. Implementatie en ondersteuning:
    • Verzorgden gedetailleerde trainingsessies
    • Boden doorlopende ondersteuning aan oamkb-medewerkers

Deze gestructureerde aanpak zorgde voor een efficiënte implementatie en adoptie van HubSpot binnen de organisatie.

Resultaten waar we trots op zijn

01 Uniform klantbeeld
  1. Samenvoeging van gegevens uit 7 kantoren in één gecentraliseerd HubSpot-systeem.
  2. Verbeterd inzicht in datakwaliteit door dashboards, data opschoningsacties en vereenvoudigde datastructuur.
02 Versnelde verkoopcycli
  1. Volledig verkoopproces in HubSpot, van automatische leadcreatie via meeting links en HubSpot-formulieren op de website tot leadopvolging.
  2. Geautomatiseerde opvolging, sales draaiboeken en offertecreatie in HubSpot.
03 Inzicht in marketingprestaties
  1. Koppeling met socials, advertentieplatformen en website.
  2. Inzicht in wat verschillende kanalen opleveren, inclusief leadkwaliteit.
04 Vermindering van handmatige gegevensinvoer
  1.  Koppeling met KVK-register en LinkedIn contactprofielen voor minder handmatige invoer.
  2. Verplicht maken van velden per fase om de administratie van gegevens te verzekeren en het systeem schoon en werkbaar te houden.
05 Datagestuurde besluitvorming
  1. Strategische beslissingen onderbouwd door actuele gegevens uit HubSpot.
  2. Inzicht in datakwaliteit, salesprestaties en marketinginspanningen.
Pauline Daams, Operations Manager van oamkb, testimonial

“Kundig en prettig om mee samen te werken”

“Samen een mooie leadfunnel opgezet met de jongens van Leapforce. Ze hebben kennis van zaken en zetten ook een stapje extra om mee te denken over het grotere geheel. Naast de geplande overleggen zijn ze ook goed bereikbaar als er vragen zijn. Ze gaan heel efficiënt te werk, met goede kennis en geduld, zodat ze zelfs de mensen die geen verstand hebben van HubSpot er toch mee kunnen laten werken.”

Pauline Daams
Operations Manager, oamkb

Plan jouw gratis sessie
Leo-over-ons

Een gratis strategiesessie met één van onze specialisten

In slechts 30 minuten onthullen onze specialisten hoe je effectief digitale sales en marketing inzet voor maximale tractie.