Marketing agency

5 redenen voor het inhuren van een marketing agency

Marketing is een onmisbaar onderdeel van ieder succesvol bedrijf. Start-ups hebben een sterke marketingstrategie nodig om te kunnen groeien, maar ook bedrijven die al een tijdje meegaan zijn gedwongen mee te gaan met de laatste marketingtrends. Doen ze dit niet? Dan zullen ze dit direct merken in hun verkopen. 

Leapforce marketing agency
De Leapforce marketing experts hard aan het werk voor onze klanten

Betekent dit dat ieder bedrijf een interne marketingexpert moet aannemen? Dat zeker niet. De afgelopen jaren hebben we met Leapforce een groot aantal bedrijven enorm goed geholpen met onze kennis en ervaring op het gebied van marketing en growth hacking. Sommige bedrijven hadden al een eigen marketingteam aan boord dat wat hulp kon gebruiken, en anderen vertrouwden volledig op onze kennis en expertise voor hun groei. 

Ons advies om een marketing agency aan te nemen voor de optimale groei van een bedrijf komt waarschijnlijk dan ook niet als een verrassing. Echter, voor degenen die nog twijfelen, zetten we graag vijf voordelen hiervan op een rijtje.

1. Expertise en ervaring

Als eerste is de kans groot dat een marketing agency meer ervaring heeft in haar vak dan een nieuwe interne marketingcollega of zelfs een intern marketingteam.  

Een marketing agency start je niet zomaar, dus de experts achter dit bedrijf zullen waarschijnlijk al enkele jaren ervaring én een flinke dosis passie voor het vak hebben. De meeste agencies zitten midden in hun vakgebied en volgen regelmatig cursussen, werken met meerdere klanten, en doen constant ervaringen op die ook jou bedrijf verder kunnen helpen. 

Dit betekent dat, vergeleken met een interne collega, nauwelijks inwerktijd nodig is zowel tijd als geld wordt bespaard aan interne training.

2. Een heel team ter beschikking

De meeste marketing agencies bestaan uit meer dan één persoon. In het geval van Leapforce, bijvoorbeeld, zijn we met meer dan 30 mensen. Project managers, growth hackers, ad experts, social  media managers, content marketeers, data managers, webdesigners, UX-designers en ga zo maar door. Met z’n allen bezitten we een indrukwekkende hoeveelheid aan vaardigheden.

Leapforce team

Dit brengt nogal wat voordelen met zich mee ten opzichte van het aannemen van één (of zelfs enkele) interne medewerkers. Hoe meer teamleden, hoe meer kennis, ideeën, inspiratie en creativiteit je binnen je project zult zien. Daarnaast biedt een groter team de mogelijkheid om acties meermaals te checken, wat resulteert in foutloos werk van hoge kwaliteit. 

3. Beter op de hoogte van nieuwste mogelijkheden

Marketing agencies werken hard om op de hoogste te zijn (en blijven) van de nieuwste mogelijkheden, tools en trends. Dit moeten ze wel, want het missen van belangrijke ontwikkeling geeft ze direct een achterstand op de concurrent. En dit probeert iedere agency natuurlijk te vermijden. 

Wanneer je als bedrijf een agency inschakelt kun je er dan ook vanuit gaan dat je niets mist. En dat is bij de interne medewerker, of zelfs bij het marketing team, niet altijd het geval. Vaste medewerkers zijn namelijk vaak zó gefocust op de activiteiten en projecten binnen het bedrijf dat het lezen, luisteren, leren en ontwikkelen er nog wel eens bij inschiet.

4. Handige samenwerkingen 

De meeste marketing agencies hebben handige connecties. Ze hebben samenwerkingen met software providers, ze werken samen met andere experts binnen hun vakgebied (wanneer een taak ze nét even te specialistisch is) en kunnen zelfs vaak handige kortingen of diensten regelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een speciaal implementatieprogramma van ingewikkelder software, waarbij de agency extra sturing en training aanbiedt. 

Werk je met een interne medewerker of marketingteam? Dan is je netwerk een stuk kleiner en is de zoektocht naar de juiste tools, partners en externe experts vaak lastiger en langduriger.

5. Bespaar geld 

In de meeste gevallen pakt de inzet van een agency stukken goedkoper uit dan het aannemen van een interne marketing expert of een marketing team. Zo bespaar je, ten eerste, een flink bedrag aan kantoorruimte en bijhorende materialen. Een interne collega heeft onder meer een computer, bureau, kantoor artikelen en een telefoon nodig, en de kosten daarvan kunnen flink oplopen. 

Daarnaast is de vraag of één interne marketingexpert wel voldoende is. De kans is klein dat je een medewerker vindt die goed is in alle onderdelen van het marketingvak. Denk aan webdesign, planning en strategie, graphic design, schrijven, UX design, social media management, en ga zo maar door. Om alle benodigde expertises in huis te halen zul je daarom waarschijnlijk een volledig team moeten aannemen in plaats van slechts één medewerker.

Kies je voor een agency? Dan kan het team aan experts je zelf, of via een van hun contacten, met alle nodige taken helpen. En dat voor vaak nog minder dan het aannemen van één nieuwe collega zou kosten.

Marketing agency

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het opstellen van een marketing strategie of het uitvoeren van marketinggerelateerde acties? Of twijfel je over het inzetten van een marketing agency en wil je graag eens met ons in gesprek over onze diensten en ervaringen? Wij horen graag van je! Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek of schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing, sales en growth hacking. 

Wil je eerst zelf even checken hoe goed jouw organisatie digitaal is ingericht? Dit weet je binnen een paar minuten met onze gratis Sales & Marketing groeitest.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Schrijf je in voor onze Growth Hacking nieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Wat is een ‘Customer empathy map’ en wat kun je ermee?

Ongeveer een jaar geleden schreven we een blog over de doelgroep analyse. We legden uit waarom deze een belangrijke basis vormt van iedere marketingstrategie. Daarbij beschreven we tevens hoe je in 7 eenvoudige stappen meer over je doelgroep te weten komt.  In deze blog bespreken we de ‘customer empathy map’. Deze methode wordt vaak gebruikt
Lees meer

Growth Hacking: Alles wat je moet weten!

Heb je onze slogan gezien? “Growth Hacking as a Service”. Al vanaf de geboorte van Leapforce geloven we in growth hacking. Het is een techniek die ieder bedrijf een volledig unieke strategie oplevert, en de resultaten zijn razend snel.  In dit artikel vertellen we je alles over growth hacking. We gaan in op de definitie
Lees meer

Zo lift je mee met een succesvolle marketing partner

Een tijdje geleden schreven we de blog ‘Leadgeneratie en klanten werven: 19 tractie kanalen om te overwegen’. Hierin bespraken we het boek ‘Traction: A startup guide to getting more customers’ van Gabriel Weinberg en Justin Mares. We keken vluchtig naar alle 19 tractie kanalen van de auteurs, maar hadden uiteraard niet de ruimte om deze
Lees meer